شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 10196
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 23 شهریور 1401 - 23:55 | 108 بازدید | ارسال توسط :

آمارهای دولتی؛ واقعیت‌های زندگی

🔹هفته دولت با تبلیغات گسترده رسانه‌های وابسته به پایان رسید. تبلیغاتی که همه مدعی موفقیت‌های دولت در یکسال گذشته بود. از ساخت مسکن و تأمین شغل تا پایین آمدن نرخ تورم و...
آمارهای دولتی؛ واقعیت‌های زندگی

🔹در حالیکه واقعیت‌های زندگی چیز دیگری می‌گوید. و آنچه که مردم در کوچه و خیابان و محافل خانوادگی اظهار می‌دارند، نارضایتی و آزردگی از وضع موجود است.

🔹شرایط به‌گونه‌ای است که حتی مقام رهبری هم در دیدار روز سه‌شنبه هشتم شهریور با رییس‌جمهور و مسئولان دولتی به صراحت می‌گویند: «در قضیه مسکن عقب‌ماندگی زیادی وجود دارد که موجب افزایش سرسام‌آور قیمت و اجاره‌بها و رنج و زحمت مردم شده‌است.»

🔹افزایش سرسام‌آور قیمت و اجاره‌بها در مسکن که از زبان مقام رهبری بیان می‌شود، نشان از چه دارد؟ مردم معمولاً نمی‌دانند هنگامی که دولت‌ها سخن از نرخ تورم می‌گویند، مقصود آنان سبد هزینه خانوار است که چیزی در حدود ۳۵۰ قلم کالا را شامل می‌شود. در حالیکه بسیاری از مردم، سال‌هاست عطای خرید و استفاده از بخش عمده‌ای از کالا و خدمات موجود در سبد هزینه مانند پوشاک، مسافرت، لوازم خانگی و… به لقایش بخشیده‌اند.

🔹چرا که صرفاً برای تأمین مایحتاج و نیازهای ضروری‌شان، معمولاً با تورمی ۱۰۰٪ تا ۳۰۰٪ مواجه‌اند، نه آمارهای رسمی تورم ۴۰٪ تا ۵۰٪.
وزارت اقتصاد روز چهارشنبه ۶/۹ اعلام کرده که: «۳۰درصد درآمد سرانه مردم در۱۰ سال گذشته کاهش یافته.»
نمی‌دانم دولت تا چه زمانی قصد دارد با اتکاء به تبلیغات یک‌سویه در مقابل واقعیت‌های موجود، ایستادگی کند؟

🔹در پشت اتاق‌های دربسته، خود بهتر می دانید که این طریق کشورداری نیست وچاره ای جزآن که رویکرد اداره کشور درعرصه های داخلی و خارجی ازاساس متحول شود نخواهد بود.

🔹کافی است به حاصل عملکرد دولت سیزدهم در یکسال گذشته نظر کنید، تا ببینید درباره برجام که آقای رئیسی در جریان مبارزات انتخاباتی می‌گفت: «برجام را شما نمی‌توانید به نتیجه برسانید. برجام را باید یک دولت مقتدر به انجام رساند.» تا ببینید پس از گذشت یک سال از عمر دولت در کجای کار هستیم و زندگی مردم در چه شرایطی است و مدیریت راهپیمایی ابداعی اربعین و واماندگی تمام دستگاه‌های اجرایی در این رویداد را نظاره کنید تا معلوم شود ما با چه حد از توانمندی و مدیریت و سطح فکری روبرو هستیم.

🔸 *دیروزمان رفت و امروزمان چنین*
🔸 *ترسم ازین طریق که فردایمان چه‌ها شود*

نویسنده : محمدجواد مظفر_ فعال سیاسی و مریرعامل انتشارات کویر
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.