شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Tuesday, 16 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 998
  پرینتخانه » آخرین اخبار, سیاسی تاریخ انتشار : 16 خرداد 1400 - 14:55 | 104 بازدید | ارسال توسط :

آیا در شرایط کنونی حمایت از همتی، اقدامی هوشمندانه است؟

🔘 در این نوشتار کوتاه می خواهیم نتایج مثبت و عواقب منفی این حمایت را شمرده و مورد ارزیابی قرار دهیم.
آیا در شرایط کنونی حمایت از همتی، اقدامی هوشمندانه است؟

✅ عواقب منفی حمایت از آقای همتی:

۱⃣ نظر سنجی ها حاکیست که به احتمال زیاد اقبال و مشارکت مردمی شکل نمی گیرد و شکست سنگین همتی موجب تحقیر حامیان وی توسط اقتدارگرایان و دیگر جریانات تحریم کننده خواهد شد.

۲⃣ بخشی از جامعه تحریم کننده تصور خواهند کرد که انتقاد تند اصلاح طلبان توسط اپوزیسیون رادیکال در گذشته بی دلیل نبوده و این جریان همواره تلاش دارد سهمی از قدرت را نصیب برد و همواره پیام تبعیت محض خود به رهبر را به هربهانه و ترفندی اعلام دارد. بی گمان در پی این تصمیم، پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان به قهقرا و شاید نابودی خواهد رفت.

۳⃣ تحریم موفق انتخابات هرچند اگر اقتدارگرایان را به یک پیروزی ظاهرا سیاسی خواهد رساند اما موجب مشروعیت زدایی از آنان خواهد شد. اگر رساندن پیام “نه” به حاکمیت و رهبر تاکنون و در انتخابات های پیشین ، ثمری در تجدیدنظر مشی وی نداشته است ، شاید اینبار که منصوبان وی لجاجت نشان می دهند، قِلّت رای دهندگان و دعوت مردم به خلوت نمودن معابر و مکان های عمومی پیام مناسبی برای حاکمیت و جهانیان باشد.  

۴⃣ چنانچه آقای همتی که به مراتب از انگیزه ، کادر ، نفوذ و برش و صلابت کمتری نسبت به روحانی برخوردار است ،رئیس جمهور شود ، بی تردید وی فقط یک تدارکات چی و مامور پرداخت صورتحساب شکست ها و تصمیمات ویرانگر دولت در سایه در امور اقتصادی ، سیاسی و خارجی خواهد شد . در صورت وقوع این رخداد حامیان وی باید ۴ سال دیگر ناسزا ها را به جان بخرند و پاسخگوی انتقادات دیگر جریانات منتقد حاکمیت و اپوزیسیون و خود مردم گردند.

۵⃣ آن بخش از جریانات سیاسی به اصطلاح اصلاح طلب که از یک سو همواره مروج مشی تعاملی با رهبر و جریانات نزدیک وی هستند و از سوی دیگر مدعی اند با حمایت از همتی اینبار بنا دارند از طریق یک کنش سیاسی هوشمندانه یعنی حمایت از همتی ، بازی و نقشه این بخش اقتدار گرای حکومت را برهم زنند آیا هیج اندیشیده اند که حاصل این حرکت به اصطلاح هوشمندانه آنها ، بروز خشم مضاعف دولت در سایه و تحریک آنها به خرابکاری و ایجاد بحران در امورات دولت همتی خواهد بود.
چه کسی است که نداند بعد از جلوس همتی بر کرسی ریاست جمهوری چه به روز این ملت می آید!!! آیا بهتر نیست حال که رهبر و حامیان افراطی او به هر قیمتی کمر به تسخیر پاستور بسته اند. اقلا به مدت ۴ سال بهانه نبود یکپارچگی در بافت قدرت و بهانه فقدان انسجام در سیستم مدیریتی را از آنان سلب نماییم تا خود مسئول و پاسخگوی تصمیمات رهبر و نتایج زشت و زیبای آن باشند ؟

۶⃣ درست است که بخش های مختلف طبقات اجتماعی با انگیزه های متفاوت انتخابات را تحریم می کنند و در این مرحله یک اتحادی از نوع جنبش مدنی دارای رهبر و لیدر شکل نمی گیرد اما پر بیراه نیست اگر احتمال دهیم ، جنبش مردم ایران در طی این کنش های خشونت پرهیز مدنی روش های تاثیر گذارتر خود را تمرین و ترمیم و بازسازی خواهند نمود و چه بسا رهبر یا رهبران ائتلافی خود را بالاخره خواهند یافت.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.