شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 3264
  پرینتخانه » یادداشت تاریخ انتشار : 28 دی 1400 - 10:55 | 96 بازدید | ارسال توسط :

ارتباط با مردم جهان یک کشور را به جایگاه ممتاز می رساند

چند صباحی است که شاهد پیشرف اقتصادی کشور چین هستیم. اگر چه آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی از روند رو به رشد این کشور ناراضی هستند اما چین برای دست یابی به جایگاه برتر در این حوزه به اجازه هیچ کشوری نیاز ندارد. آنچه که می تواند یک کشور را به جایگاه ممتاز برساند، […]

ارتباط با مردم جهان یک کشور را به جایگاه ممتاز می رساند

چند صباحی است که شاهد پیشرف اقتصادی کشور چین هستیم. اگر چه آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی از روند رو به رشد این کشور ناراضی هستند اما چین برای دست یابی به جایگاه برتر در این حوزه به اجازه هیچ کشوری نیاز ندارد.
آنچه که می تواند یک کشور را به جایگاه ممتاز برساند، نحوه ایجاد ارتباطش با مردم جهان است و آمادگی مردم آن کشور که این شرایط را بپذیرند و بتوانند زندگی کنند و خود را در این مسیر قرار دهند.
زمان مائو در کشور چین، انقلاب فرهنگی ایجاد شد که با توجه به آن، توانستند کشورشان را تقویت کنند. در همین راستا این کشور در همه حوزه ها نظم خاصی ایجاد کرد و موفقیت های بسیاری به دست آورد. این موفقیت ها حاصل فضاهای ایجاد شده برای پیشرفت و تلاش مضاعف آن ها است.
چین توانست ارتباط خود را با دنیا گسترش دهد و همین امر نیز درهای پیشرفت را برای شان بیشتر باز کرده است. همچنین سرمایه های خارجی را به کشورش دعوت کرد و فضای فعالیت برای آنها ایجاد کرد. گر چه این امر مورد پسند آمریکا نیست اما چین توانست مسائل داخلی خود را حل کند و به جایگاه برتر جهان برسد و آن را توسعه دهد. امروز این کشور قدم در راه رسیدن به جایگاه اول دنیا گذاشته است.
چین به دلیل شرایط سختی که پشت سر گذاشته است و تلاش همه جانبه توانسته است که مردمش را از گرسنگی و فقر نجات دهد و وضعیت اقتصادی خوبی را برای آنها رقم بزند. حاکمیت چین دارای اقتدار است و مردم نیز با آن همراه هستند.
این کشور با جمعیت چند میلیاردی توانسته است کرونا را کنترل کند گر چه ویروس کرونا در دنیا مسائل فرهنگی، اقتصادی و سیاسی را تحت تاثیر خود قرار داده و باعث تغییرات بسیاری شده است.

نویسنده : سهیلا جلودارزاده - نماینده سابق مجلس شورای اسلامی
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.