شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 1411
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اقتصادی, ویژه تاریخ انتشار : 05 مرداد 1400 - 12:27 | 97 بازدید | ارسال توسط :
کارشناس اقتصاد بین الملل اعلام کرد:

اعتماد مردم چین به سیاست های اقتصادی دولت حاکم

کارشناس اقتصاد بین الملل با اعلام اینکه در توسعه اقتصادی به طور قطع نقش حاکمیت و مردم بسیار پراهمیت است، بیان کرد: مردم چین به دلیل اعتماد به سیاست های دولت حاکم، در همه زمینه های اقتصادی همکاری می کنند.
اعتماد مردم چین به سیاست های اقتصادی دولت حاکم

کمیل طیبی با تاکید بر زمانی که چین وارد اقتصاد جهانی شد، خاطرنشان کرد: این کشور از آن برهه سیاست درهای باز را در دستور کار خود قرار داد و موفق به جذب سرمایه و ایجاد روابط تجاری با کشورهای مختلف در قالب الگوهای تجاری شد.
او در این زمینه به شرکت چین در پیمان‌های اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: بنابراین اجرای الگوی تعرفه‌های ترجیحی این کشور با هدف توسعه روابط تجاری و انتقال تکنولوژی پیش رفت.
این اقتصاددان با بیان اینکه انتقال تکنولوژی و واردات کالاهای سرمایه ای و واسطه ای باعث شد ظرفیت های کالاهای صادراتی نیز در این کشور توسعه پیدا کند، اضافه کرد: نگرش جدید به مسائل اقتصادی و تکیه بیشتر بر اقتصاد بازار، دوری جستن از اقتصاد سوسیالیستی و کاهش دخالت دولت در اقتصاد، طی دو دهه اخیر باعث تحول اقتصادی چین شد.
طیبی با تاکید بر پیوند این کشور با اقتصاد جهانی، اظهار کرد: زمینه هایی چون مزیت های نسبی که در اقتصاد چین بسیار زیاد است همانند برخورداری از جمعیت، نیروی کار فعال و غیره باعث ایجاد تحولات چشمگیری شد.
او اعلام کرد: علاوه بر اینکه دولت در مسیر پیاده سازی بخش نامه ها و اجرای قوانینی که استراتژی های اقتصادی را دنبال و حمایت می کرد، قوانین و دستورالعمل هایی در راستای تقویت حوزه اقتصادی و رشد صنعت بر مبنای بازار را در دستور کار خود قرار داد.
این اقتصاددان با بیان اینکه چین در دو دهه اخیر، رشد اقتصادی مداوم و با ثباثی را تجربه کرده است، عنوان کرد: این مهم به اقتصاد کشور چین کمک کرده است و همین امر منجر شده که جزو کشورهای صاحب سرمایه و تکنولوژی محسوب شود و در حوزه تجارت جزو قدرت های بالا و در بخش تولید جزو قدرت های اول و دوم باشد.
به گفته طیبی؛ در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود که چین در این مقوله به قدرت برتر و اول جهان تبدیل شود. این موارد همه به واسطه استراتژی های نوین اقتصادی و تجاری است که دولت این کشور به کار گرفته است.
این اقتصاددان معتقد است: تحولات اقتصادی چین مدیون مدیریت فعلی و نوین رییس جمهورشان شی جین پینگ است و بعید به نظر می رسد که تغییر در دولت یا نظام حاکمیتی روی این استراتژی اقتصادی و تعیین شده اثرگذار باشد. چرا که سیاست ها و دیدگاهای کمونیستی، تعدیل شده و دولت های جدید نیز همین اقتصاد سرمایه ای باز را انتخاب می کنند.
طیبی با اشاره به اینکه مردم چین مطیع هستند زیرا قدرت اقتصادی و قدرت خرید درآمدی آنها افزایش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: این امر نتیجه شناخت و ایجاد فرهنگ جدید است که باعث تبعیت مردم از قوانین شده است. قوانینی که کیان و اقتصاد جامعه را حفظ می کند و از طرفی حاکمیت نیز سیاست های محکم و قوی به کار برده است.
او به ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: اگر تمام سیاست چین، حکومتی بود و مردم از آن حمایت نمی کردند، کنترل این بیماری به این سرعت اتفاق نمی افتاد. به این معنا که، سیاستی که در اقتصاد به کار برده اند بر ویروس کرونا نیر تاثیر دارد و باعث ریشه کن شدن سریع آن شده است. زیرا در سیاست های جدید که مبتنی بر بازار است فرصت های جدید برای برخورداری از سلامت، بهداشت و سرمایه گذاری به وجود می آید.
طیبی اضافه کرد: بنابراین سرمایه هایی در زمینه توسعه تجهیزات و لوازم پزشکی ایجاد می کند و چین اولین صادر کننده ماسک در دنیا می شود. به همین دلیل حجم بالایی از ماسک را صادر کرد و این مهم نشان می دهد که در چه حوزه هایی سرمایه گذاری انجام شده است. همچنین نشان دهنده این است که مردم چین در همه زمینه های اقتصادی با دولتشان همکاری می کنند.
او در پایان تاکید کرد: در راستای توسعه اقتصادی به طور قطع نقش حاکمیت و مردم بسیار پراهمیت است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.