شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 4395
  پرینتخانه » اجتماعی, ویژه تاریخ انتشار : 24 فروردین 1401 - 15:48 | 139 بازدید | ارسال توسط :
رضوی، شهردار منطقه 20:

بازسازی مسجد تاریخی افضلیه در حال اجراست

شهردار منطقه 20 از روند بازسازی مسجد تاریخی افضلیه در محله ابن بابویه بازدید کرد.
بازسازی مسجد تاریخی افضلیه در حال اجراست

به گزارش چراغ روشن به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ با توجه به اهمیت بازسازی مسجد تاریخی افضلیه به عنوان یکی از میراث های فرهنگی، محمد ناظم رضوی شهردار منطقه از عملیات مرمت و مقاوم سازی این مسجد تاریخی بازدید کرد.

ناظم رضوی گفت: در راستای تامین اعتبار لازم برای مرمت مسجد تاریخی افضلیه از سوی شهرداری تهران، با نظارت و هماهنگی اداره میراث فرهنگی شهرری و شهرداری منطقه ۲۰ عملیات مرمت و بازپیرایی این مسجد به متراژ ۱۰۰۰ مترمربع در حال اجراست.

او افزود: این اقدام در راستای اجرای سیاست چهارم شهردار تهران مبنی بر توسعه فعالیتهای دینی، ارتقاء دانش و علم، گسترش هنر و ادبیات و تعمیق فرهنگ عمومی و روشهای تبلیغات شهری برپایه شعار شهر به مثابه یک مدرسه و با تاکید بر نقش بنیادین تعلیم و تربیت اجرایی شده است.

مسجد افضلیه که ۷۲ سال قدمت دارد یادگار بانی آن مرحوم حاج علی اکبر افضلی است. این مسجد ۵ گنبده از نوع پلان دو ایوانی با تزیینات کاشیکاری، تلفیق کاشی و آجر و دارای کتیبه‌های کاشی است و کاشیکاری آن میراث فرهنگی به شمار می‌آید.

وجود آرامگاه خانوادگی و قرائتخانه استاد لرزاده معمار و هنرمند ایرانی و سازنده این مسجد نیز بر اهیمت این مکان تاریخی افزوده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.