شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 2246
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اقتصادی تاریخ انتشار : 24 مهر 1400 - 12:41 | 174 بازدید | ارسال توسط :
کاندید رشته عمران گروه زمان سازمان نظام مهندسی:

برای ایجاد اشتغال از مهندسان حقیقی و حقوقی توامان استفاده شود

کاندید رشته عمران گروه زمان سازمان نظام مهندسی با بیان اینکه برنامه اجرایی معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در خصوص قانون جهش تولید و تامین مسکن است، اعلام کرد: این مهم با هدف ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکن در راستای اهداف رییس جمهور ارائه شده است.
برای ایجاد اشتغال از مهندسان حقیقی و حقوقی توامان استفاده شود

مهندس مجید اصل دهقان با کد انتخاباتی ۳۰۰۸ با اشاره به اینکه امروز در سطح کشور علاوه بر ساخت و سازهای شهری، ۵۳۴ هزار واحد مسکن ملی در دست احداث است، اظهار کرد: این واحدها اکثرا در اختیار گروه های کوچک مردم قرار می گیرد که موارد فنی آن را مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان در سطح کشور انجام می دهند. برای توسعه خدمات مهندسی و ایجاد اشتغال باید از مهندسان حقیقی و حقوقی توامان استفاده شود تا ظرفیت های مغفول و جامانده را پرکرد.
او تاکید کرد: باید با کارآفرینی در بافت های فرسوده، گودهای عمیق و نیمه عمیق از تخصص های ویژه مربوط به این موارد استفاده کرد تا از هرگونه بحران جلوگیری به عمل آید و ایمنی و بهداشت آسایش جامعه را بر اساس ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان تامین کنیم.
کاندید رشته عمران گروه زمان سازمان نظام مهندسی عنوان کرد: مدتی ست که قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان هم در مجلس و هم در دولت در دست اصلاح است. با توجه به همکاری بنده با مرکز پژوهش های مجلس در این خصوص، شایسته است در این اصلاحیه بحث سازندگان و مجریان ذی صلاح به جد پیگیری و اصلاح شود.
مهندس مجید اصل دهقان با کد انتخاباتی ۳۰۰۸ اضافه کرد: همانطور که دولت برای ساخت مسکن تسهیلات ارائه می کند باید برای ایجاد اشتغال، توسعه خدمات مهندسی، کارآفرینی تسهیلات و امتیازات ویژه ازجمله معافیت های مالیاتی را برای جامعه مهندسی که طراح و سازنده این پروژه ها هستند، قائل شوند.
او در پایان گفت: امیدوارم در نهمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران مشارکت اعضا بیشتر شود و اتفاقات خوبی در این سازمان رخ دهد.

به نام یگانه مهندس عالم هستی

میثاقنامه کاندیداهای گروه مهندسان زمان
ما امضا کنندگان ذیل، اعضای فهرست ۲۵ نفره نامزدهای انتخابات دوره نهم انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با عنوان گروه مهندسان زمان و با شعار حرکت در مدار سلامت و شفافیت هستیم. نظر به آنکه مطابق اعتقادات ما و فرمایش بسیاری از بزرگان، خدمت خالصانه به خلق بهترین راه سلوک الی الله است، در پیشگاه خداوند، قرآن کریم، اهل بیت پیامبراکرم (ص) و ارواح مطهر صالحین و شهدای راه حق و حقیقت در طول تاریخ، با اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران میثاق می¬بندیم که در طی فرآیند انتخابات ۱۴۰۰ و پس از آن، به موارد چهارده گانه ذیل پایبند بوده و رعایت مفاد آن را بر خود فرض بدانیم:
۱) در تمامی امور و تصمیم¬گیری¬ها رضای خدا، حفظ و رعایت حقوق اعضا و حرکت در چارچوب قوانین موضوعه را سرلوحه کار خود قرار خواهیم داد و اختیارات هیات مدیره خود را به هیچ وجه به رئیس سازمان تفویض نخواهیم کرد.
۲) در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران مبارزه با فساد اداری و مالی و تاکید بر شفافیت کلیه فرایندها برای مقابله با فساد سازمان یافته از اولویت¬های فعالیت گروهی و جریانی ماست. لذا متعهد می¬گردیم شفافیت را در تمامی ارکان و فرآیندهای سازمان پیاده¬سازی نموده و سازوکاری را جهت پاسخگویی مستمر به اعضا در این خصوص ایجاد نماییم.
۳) متعهد می¬شویم پس از انتخاب کردن هیات رئیسه سازمان، با هدف جلوگیری از انباشت پول در حساب های سازمان، نسبت به اجرایی شدن واریز حق الزحمه مهندسین ناظر در حوزه ارجاع کار، به حساب آنان (از طریق حساب واسط) اقدام نماییم.
۴) در انتخاب هیات رئیسه سازمان، اعضای کمسیون ها و کمیته ها، معاونین و مشاورین سازمان و روسای دفاتر نمایندگی معیارهای تخصص و شجاعت، صراحت، تجربه، تدبیر، لیاقت و کفایت، تعهد و مسئولیت پذیری، امانتداری و پاکدستی وهمچنین پاسخگویی را مدنظر قرار داده و برای جذب کارمندان اداری سازمان، تنها از طریق ضوابط و ارزیابی¬های فنی و علمی و انجام مصاحبه های تخصصی اقدام خواهیم نمود.
۵) ضمن اعتقاد به رعایت و اجرای قانون تعارض منافع درتمام سطوح، متعهد میگردیم تا زمانی که در مسئولیت عضویت هیات مدیره (اصلی یا علی البدل) خدمت می¬نماییم از انجام هرگونه فعالیت اقتصادی شخصی رانتی و تلاش برای جمع¬آوری ثروت یا حمایت از فعالیتهای اقتصادی منتسبین خود، در حوزه¬های مرتبط با مسئولیت¬مان پرهیز نماییم.
۶) با هدف توسعه درآمد پایدار برای مهندسین تمام تلاش خود را در جهت برقراری عدالت در ارجاع خدمات مهندسی، متناسب با صلاحیت و ظرفیت اشخاص حقیقی و حقوقی بکار خواهیم بست.
۷) ضمن رعایت استقلال سازمان، خود را متعهد به استفاده از توانمندیهای نخبگان و خبرگان و معتمدین و تشکلهای رسمی مهندسی که در جهت ارتقای مهندسی ساختمان فعالیت می¬نمایند؛ میدانیم و هیچگاه برای حفظ و ارتقاء شان و منزلت جامعه مهندسی از ایستادگی در برابر تصمیمات ارگانهای خارج از سازمان که در تعارض با منافع اعضا است خودداری نخواهیم کرد.
۸) در عین متعهد بودن به رعایت اصول و چارچوب¬های حاکم، در کلیه تصمیم¬گیری¬ها و موضع-گیری¬ها خود را وامدار هیچ گروه یا دسته¬ای نمی¬دانیم و در همه حال استقلال فکری خود را حفظ خواهیم کرد.
۹) با توجه به اینکه فرآیند انتخاب ۲۵ نفر عضو گروه مهندسان زمان از بین خیل نامزدها و با رعایت ضوابط اخلاقی و عقلانی انجام گرفته است، به منظور تقویت همدلی و هماهنگی هر چه بیشتر اعضای این گروه متعهد می¬گردیم که از حضور در لیست های انتخاباتی غیرهمسو خودداری نموده و فعالیت¬های انتخاباتی خود را در این گروه متمرکز نماییم.
۱۰) دفاع از حقوق اجتماعی اعضا و حیثیت حرفه¬ای آنان را از اصول مهم مدیریتی دانسته و با دوری از تشریفات و تجمل¬گرایی کوشش می¬کنیم از هرگونه اسراف و تبذیر و حیف و میل بیت المال و سو¬استفاده از مقام و موقعیت شغلی برای خود و خویشان و آشنایان-مان برحذر باشیم.
۱۱) متعهد می¬گردیم که همواره جلسات علنی هیات مدیره سازمان، بصورت زنده از طریق یک شبکه اجتماعی برای کلیه اعضای سازمان پخش و همچنین در آرشیو سازمان نگهداری شود.
۱۲) همگی متعهد هستیم در طی دوران عضویت در هیات مدیره سازمان، نظم در کلیه امور و حضور منظم در کلیه جلسات هیات مدیره، کمیسیون¬های مربوطه و غیره را بطور جدی رعایت نماییم و آن را به منزله رعایت حق الناس بدانیم.
۱۳) نقد یک ابزار اساسی برای رشد و تعالی کشور است. از این جهت استمرار در نقد منصفانه با دقت¬های کارشناسی را از سوی جامعه مهندسی یک اصل خدشه ناپذیر می دانیم و بر این اساس توجه و پذیرش نقدهای دلسوزانه و کارشناسی شده را بر خود فرض می¬دانیم.
۱۴) بر این باور و اعتقادیم که شورای انتظامی و واحد حقوقی سازمان، می¬بایست در خدمت تامین و حمایت از حقوق حقه مهندسین بوده و نمی¬بایست به صورت ابزاری در جهت خاموش کردن صدای منتقدین استفاده شود.
در انتها، همگی عاجزانه از درگاه ایزد منان تقاضا داریم که ما را در نیت خالصانه خود برای انجام وظیفه و خدمت به اعضای سازمان موفق گردانیده و قلبها و افکار و اعمال و رفتارمان تا پایان کار پایدار بدارد.
این میثاقنامه در ۱۴ ردیف و ۲ صفحه تهیه و تنظیم گردیده است.
مهر و امضای کاندیداها

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.