شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 3657
  پرینتخانه » ویژه تاریخ انتشار : 30 بهمن 1400 - 11:49 | 59 بازدید | ارسال توسط :
شاملو، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد:

برخورد با تخلفات ساخت و ساز در روستاها

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به برخورد با تخلفات ساخت و ساز در روستاها اشاره کرد و گفت: بنیاد مسکن در برخورد با ساخت‌ و‌ سازهای غیرمجاز در روستاها مسئولیت قانونی ندارد. محمدرضا شاملو از گزارش ۲۳۵ هزار مورد ساخت و ساز غیرمجاز در بافت‌های روستایی به مراجع تصمیم‌گیر خبر داد و اظهار […]

برخورد با تخلفات ساخت و ساز در روستاها

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به برخورد با تخلفات ساخت و ساز در روستاها اشاره کرد و گفت: بنیاد مسکن در برخورد با ساخت‌ و‌ سازهای غیرمجاز در روستاها مسئولیت قانونی ندارد.

محمدرضا شاملو از گزارش ۲۳۵ هزار مورد ساخت و ساز غیرمجاز در بافت‌های روستایی به مراجع تصمیم‌گیر خبر داد و اظهار کرد: به لحاظ اهمیت موضوع و صیانت از بافت‌های روستایی و اثراتی که در کشور دارد، بنیاد در همکاری با دستگاه‌های مسئول اینکار، چنانچه تخلفی را مشاهده کند، گزارش کرده و همواره تقاضای پیگیری و برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی و بافت روستایی را داشته و دارد.

شاملو با یادآوری اینکه بنیاد مسکن نخستین دستگاهی بود که به موضوع زمین‌خواری و از بین رفتن اراضی زراعی و کشاورزی ورود کرد، گفت: در مجموع بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از سال ۱۳۸۸ تاکنون ۲۳۵ هزار تخلف در حوزه ساخت و ساز روستایی را گزارش کرده است.

وی در خصوص دلایل افزایش قیمت زمین در روستاها نیز توضیح داد: یکی از دلایل عمده افزایش قیمت زمین در روستاها تمایل مردم به بازگشت به منطقه محل سکونت‌شان به دلیل افزایش هزینه‌های زندگی در شهرهای بزرگ است. همچنین، هم اکنون بسیاری از مردم ساکن در شهرهای بزرگ تمایل به داشتن خانه دوم در زمین‌های پدری را دارند که این مورد یکی از دلایل افزایش تمایل به ساخت و ساز و زندگی در روستاها به شمار می‌رود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.