شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 1192
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 14 تیر 1400 - 11:50 | 116 بازدید | ارسال توسط :
یک تحلیلگر سیاسی:

توسعه پرشتاب چین با همدلی مردم و حزب حاکم این کشور

یک کارشناس ارشد بین الملل گفت: اداره جامعه بزرگی مانند چین کار بسیار دشواری است که رهبران چین به خوبی از پس آن برآمده اند و توانسته اند با همدلی و مشارکت مردم این کشور مسیر توسعه اقتصادی،اجتماعی،سیاسی و فرهنگی را با شتاب خوبی طی کنند.
توسعه پرشتاب چین با همدلی مردم و حزب حاکم این کشور

دکتر سام مهدی ترابی ،دکترای روابط بین الملل از دانشگاه «LSE» لندن با اشاره به اینکه جهان شاهد بازگشت آسیا به عرصه بین المللی است اظهار کرد: از نظر تاریخی بحث ثقل یا مرکز تعاملات اقتصادی، تمدنی و همه چیزهایی که مربوط به این حوزه است، شاهد این هستیم که بعد از بیش از ۳۰۰ سال که که همه تعاملات به سوی اروپا و آمریکا پدیده ای به نام رشد آسیا ،بازگشت آسیا یا ظهور آسیا رخ داده است.
وی این مساله را امری طبیعی توصیف کرد و افزود:در تاریخ تمدن جهان قدرت آسیا در گذشته وجود داشت و اکنون این قدرت در حال بازگشت است و چین به عنوان یکی از کشورهای قدرتمند آسیا در حال توسعه مستقل خود است .
این استاد دانشگاه چین ، ایران و هند را یکی از ارکان تمدن بشری توصیف کرد و اظهار داشت: چین از قدیم هم یکی از ارکان تمدن بشری بوده و خیلی از چیزهایی که از نظر تکنولوژی یا فناوری‌هایی که از نظر تاریخی به نفع بشر بود از این کشور برخواسته است.
مهدی ترابی رشد و توسعه چین را مهم ارزیابی کرد و افزود:سرعت رشد و توسعه چین بسیار بالاست و این کشور توانسته است کشورهای مختلف جهان را به سوی خود جذب کند.این کشور با قدرت خود توانسته فشار استعمار غربی را کاهش دهد و ارتباط استعماری غربی ها با برخی کشورها را قطع کند.

وی تاکید کرد:موضوع چین و شیوه های کشورداری،کنترل اقتصاد،مدیریت بحران کرونا و …. تنها بحث خود چین نیست بلکه موضوع ظهور آسیا به عنوان قدرتی جهانی است که می تواند هژمونی غرب را از بین ببرد.
دکتر مهدی ترابی ادامه داد:اداره جامعه بزرگی مانند چین کار بسیار دشواری است که رهبران چین به خوبی از پس آن برآمده اند و توانسته اند با همدلی و مشارکت مردم این کشور مسیر توسعه اقتصادی،اجتماعی،سیاسی و فرهنگی را با شتاب خوبی طی کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.