شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 2544
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 19 آبان 1400 - 10:10 | 128 بازدید | ارسال توسط :
یک استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی:

رتبه دوم جهانی چین در تولید ناخالص داخلی

استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی با تاکید بر اینکه چین از نظر تولید ناخالص داخلی در رتبه دوم جهان قرار دارد، اعلام کرد: چین ترکیبات تولید تکنولوژی را در کشور خودش انجام می دهد. دکتر بهمن آرمان با اشاره به اینکه تولیدات امروز چین به دلیل سرمایه گذاری کشورهای خارجی است، اظهار کرد: این […]

رتبه دوم جهانی چین در تولید ناخالص داخلی

استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی با تاکید بر اینکه چین از نظر تولید ناخالص داخلی در رتبه دوم جهان قرار دارد، اعلام کرد: چین ترکیبات تولید تکنولوژی را در کشور خودش انجام می دهد.
دکتر بهمن آرمان با اشاره به اینکه تولیدات امروز چین به دلیل سرمایه گذاری کشورهای خارجی است، اظهار کرد: این کشور در سرمایه گذاری با تعداد محدودی از کشورها مشارکت دارد. چین نمی خواهد بازارهای سرمایه خود را که عمدتا در آمریکا و اتحادیه اروپا است را از دست بدهد.
به گفته این کارشناس مسائل اقتصادی؛ چین با اینکه جمعیت بالایی دارد اما اقتصاد آن رو به رشد است. این کشور در فرایند صنعتی شدن است و این در حالی است که تنها شش کشور آمریکا، آلمان، ژاپن، انگلیس، فرانسه و ایتالیا جزو گروه هفت هستند که البته روسیه و چین با پیشروی در اقتصاد به این گروه نزدیک می شوند.
این استاد دانشگاه با اشاره به شیوع و همه گیری ویروس کرونا، عنوان کرد: باید الگوی کشورهایی همانند چین، کره و کوبا را در حوزه جلوگیری از این ویروس را شناخت چرا که آنها در این زمینه موفق عمل کردمد.
او به شرایط قرنطینه ای که در کشورهایی همانند فرانسه، ایتالیا و چین وجود داشت، اشاره کرد و افزود: آنها به همین دلیل امروز در دوره پسا کرونا پا گذاشته اند. وضعیت موجود نشان دهنده رشد اقتصادی آنها است.
آرمان پیش بینی کرد: تا پایان سال ۲۰۲۱ رشد اقتصاد این کشورها به دلیل واکسیناسیون بسیار گسترده و همچنین سخت گیری های انجام شده، به گونه ای خواهد بود که ابعاد اقتصادی شان به رقم های بالاتری می رسد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.