شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 2794
  پرینتخانه » آخرین اخبار, بین الملل تاریخ انتشار : 12 آذر 1400 - 16:14 | 100 بازدید | ارسال توسط :
یک کارشناس و تحلیلگر اقتصادی:

رتبه نخست اقتصاد دنیا پنج سال آینده در دستان چین است

یک کارشناس و تحلیلگر اقتصادی با اشاره به اینکه چین حدود چهار تا پنج سال دیگر رتبه نخست اقتصاد در جهان را به خود اختصاص می دهد، اعلام کرد: تمام تلاش آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی در این است که چین به رتبه نخست نرسد. مرتضی عزتی با اشاره به تحریم های آمریکا علیه […]

رتبه نخست اقتصاد دنیا پنج سال آینده در دستان چین است

یک کارشناس و تحلیلگر اقتصادی با اشاره به اینکه چین حدود چهار تا پنج سال دیگر رتبه نخست اقتصاد در جهان را به خود اختصاص می دهد، اعلام کرد: تمام تلاش آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی در این است که چین به رتبه نخست نرسد.
مرتضی عزتی با اشاره به تحریم های آمریکا علیه چین، تصریح کرد: آمریکا چین را تحریم می کند و در رقابت تسلیحاتی که هزینه های بسیاری دارد درگیر می کند تا نتواند برای رشد اقتصادی خود اقدامات لازم را انجام بدهدو همچنین عوامل را برای مناقصات اقتصادی با چین فراهم می کند. آنها به ویژه آمریکا در تلاشند که چین به رتبه نخست نرسد.
او ادامه داد: اینکه آنها موفق می شوند یا خیر به برنامه ها و اهداف چین بستگی دارد. آمریکا چین را رقیب سرسخت خود می داند و نمی خواهد اجازه دهد جایگاهی را که در دنیا دارد، تصاحب کند.
این کارشناس و تحلیلگر اقتصادی با اشاره به اینکه چین وقتی بزرگ شود و جای آمریکا را بگیرد، هم قدرت اقتصادی و هم قدرت نظامی آن را می گیرد و برتری که آمریکا در دنیا دارد از بین می رود، تصریح کرد: دلار آمریکا نزدیک به صد سالی می شود که در دنیا رایح شده است و برتری اش را به خاطر همین دلار به دست آورده است و اگر دلار کاهش پیدا کند و افزایش تقاضای پول چین بالا برود، ممکن است ضربه ببیند و حتی با مشکلات اقتصادی در دنیا دست و پنجه نرم کند و شاید همین امر به فروپاشی این ایالت منجر شود.
عزتی با تاکید بر اینکه دو مقوله آزاد کردن فعالیت های اقتصادی در برخی مناطق چین و گسترش آن در کل کشور از تاکتیک های چین برای رسیدن به جایگاه بالای اقتصادی است، خاطرنشان کرد: اصل مطلب پیشرفت اقتصادی چین، تغییر جهت و تغییر سیاست های دولتی بوده است. دولت این کشور از یک زمانی هدف خود را بر روی رشد اقتصادی گذاشته است و از طرفی چینی ها مردمی هستند که به سرعت دستورات حاکمیت را قبول و آنها را همراهی می کنند.
او با بیان اینکه چین بسیاری از مسائل غیرمنطقی که در چهارچوب اعتقادی قرار داشت همچون ممنوعیت مالکیت خصوصی و ممنوعیت سرمایه گذاری خارجی را لغو کرد، ادامه داد: اساس رشد اقتصادی چین در این دو مورد است حمایت شدید از سرمایه گذاری خارجی و مالکیت خصوصی است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.