شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Tuesday, 16 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 4491
  پرینتخانه » کاریکاتور, ویژه تاریخ انتشار : 30 فروردین 1401 - 13:39 | 134 بازدید | ارسال توسط :

شکست دومینوی آمریکایی در بحران اوکراین

در حالی که کشورهای غربی به افزایش تحریم‌ها علیه روسیه ادامه می دهند، روزنامه «وال استریت ژورنال» 14 آوریل (25 فروردین) در مقاله‌ای خاطر نشان کرد که رهبران غربی سعی در ایجاد اتحاد در سراسر جهان برای منزوی کردن روسیه داشتند، اما اکنون شاهد یک «نقیصه بزرگ» در اتحاد ضد روسیه هستیم به این معنا که بسیاری از کشورهای در حال توسعه در برابر این تحریم‌ها مقاومت می‌کنند.
شکست دومینوی آمریکایی در بحران اوکراین

به گزارش چراغ روشن، در حال حاضر سازمان ملل متحد دارای ۱۹۳ کشورعضو و ۲ کشور ناظر است که از این تعداد ۴۷ کشور و یک منطقه (تایوان چین) در تحریم‌ها علیه روسیه شرکت کرده‌اند و ۱۴۸ کشور این تحریم‌ها را رد کرده‌اند.
از نظر برخی از سیاستمداران و رسانه‌های آمریکایی، این ۴۸ کشور و منطقه نماینده جامعه بین‌المللی هستند، در حالی که ۱۴۸ کشور دیگر «نقیصه بزرگ» هستند. این نشان دهنده غرور همیشگی و کم توجهی آنها به کشورهای در حال توسعه و خودبرتر بینیِ کشورهایی است که همواره خود را نماینده جامعه جهانی دانسته‌اند.
این ۱۴۸ کشور حدود ۸۰ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند.
این نشان می‌دهد که اکثریت قریب به اتفاق کشورهای جهان با تدبیر و مسئولیت‌پذیری با موضوع تحریم‌ها برخورد می‌کنند. این کشورهای در حال توسعه که اکثریت جهان را تشکیل می‌دهند در مناقشه روسیه و اوکراین از هیچ یک از طرفین جانبداری نمی‌کنند و نباید عواقب درگیری‌های ژئوپلیتیکی و بازی‌های قدرت‌های بزرگ را به دوش بکشند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.