شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 2422
  پرینتخانه » آخرین اخبار, بین الملل تاریخ انتشار : 12 آبان 1400 - 22:09 | 105 بازدید | ارسال توسط :
تحلیلگر مسائل اقتصادی و استاد دانشگاه:

نمایشگاه بین المللی واردات چین با قابلیت بسیار بالایی طراحی شده است

یک تحلیلگر مسائل اقتصادی و استاد دانشگاه با اشاره به اثرگذاری نمایشگاه بین المللی واردات چین بر تجارت بین المللی این کشور، اعلام کرد: سیاست نمایشگاه های چین در تجارت بین المللی امری واضح، پذیرفته و باور شده است، این نمایشگاه نیز با قابلیت ها و بهره وری های بسیار بالایی طراحی شده است. ساسان […]

نمایشگاه بین المللی واردات چین با قابلیت بسیار بالایی طراحی شده است

یک تحلیلگر مسائل اقتصادی و استاد دانشگاه با اشاره به اثرگذاری نمایشگاه بین المللی واردات چین بر تجارت بین المللی این کشور، اعلام کرد: سیاست نمایشگاه های چین در تجارت بین المللی امری واضح، پذیرفته و باور شده است، این نمایشگاه نیز با قابلیت ها و بهره وری های بسیار بالایی طراحی شده است.
ساسان شاه ویسی اظهار کرد: همگن سازی، قراردادن فعالان بازاری بر یک مسیر و گذاشتن ظرفیت های بازاری روی نقطه پرش در منظر جهان و تقویت مذاکره برای مداخله و ورود به بازارها از بسترسازی نمایشگاه های چینی است.
او به رویکردهای جهانی شدن اقتصادی این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: بهم پیوستگی های سرمایه، محیط کسب و بازارهای خرید و مصرف از رویکردهایی است که این نمایشگاه در قالب آن شکل گرفته است.
این تحلیلگر مسائل اقتصادی با تاکید بر اینکه مهمترین مولفه های این نمایشگاه، ارائه رویکرد اولیه نیست، بیان کرد: به طور مثال در ایران نمایشگاه ها با دامنه محدودی برپا می شوند اما یک وجهی از این نمایشگاه در اجلاس سران جی ۲۰ که در روم است قرار دارد.
به گفته شاه ویسی؛ نمایشگاه بین المللی واردات در حالی که ظرفیت ها را به اشتراک می گذارد جاذبه های جدید همچون معرفی و مداخلات بازاری را می تواند به وجود آورد.
این استاد دانشگاه زمان برگزاری نمایشگاه را صد روز عنوان کرد و ادامه داد: این نمایشگاه توانایی پوشش چند فصل، سال جدید چینی و سال میلادی را دارد و متشکل از چند بازار اصلی و فرعی است و بخشی از آن در سانچای و بقیه در سایر مناطق چین برگزار می شود.
او در ادامه به ایران در سالهایی که نزدیک به ۲۵ میلیارد دلار تراز دو جانبه با کشور چین داشته است اشاره کرد و ادامه داد: یکی از شرکای اصلی اقتصاد ایران چین است و پیش بینی می شود با توافق راهبردی جامعی که باعث عضویت ایران در شانگهای شده است و بسترسازی هایی که در پنج سال اخیر صورت گرفته است و البته نگاهی که امروز دولت سیزدهم به همسایگان و بخصوص چرخه آسیایی دارد، نقش اقتصادی چین در ایران پررنگ تر از این خواهد شد.
این استاد دانشگاه اظهارکرد: سرمایه اقتصادی آمریکا بیش از ۱۹ هزار میلیارد دلار و چین بین ۱۳ تا ۱۴هزار میلیارد دلار است که نشان دهنده فاصله معناداری تا اقتصاد اول دنیا است.
شاه ویسی به راهبرد اقتصادی یک کمربند یک جاده راه که شروعش از شمال چین است و از اوراسیایی عبور می کند و در شمال ایران نیز یک موقعیت دارد به عنوان یک راه ابریشم نوین یاد کرد و ادامه داد: بسترسازی در ۶۵ بنادر جهان و یک نقطه اشتراک زمینی و دریایی که متعلق به ایران است به عنوان یکی از هاب های پروژه راهبرد اقتصادی یک کمربند یک جاده چینی مطرح می شود.
او ادامه داد: اگر ایران از این موقعیت ویژه که قرار است ۲۸۰۰ میلیارد دلار بارگذاری در زنجیره نهادها و تجارت جهانی و نیز توافق با چین ایجاد کند به درستی استفاده کند می تواند بسترهای خوبی برای خود ایجاد کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.