شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 2237
  پرینتخانه » آخرین اخبار, بین الملل تاریخ انتشار : 20 مهر 1400 - 13:26 | 108 بازدید | ارسال توسط :
یک کارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه اعلام کرد:

پیشی گرفتن چین در حوزه اقتصاد از دیگر کشورها

یک کارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه با اشاره به پیش بینی ها پیرامون وضعیت اقتصادی چین، اعلام کرد: این کشور در آینده نه چندان دور، با توجه به جمعیت، سرمایه گذاری های بسیار خارجی و داخلی و تبدیل به منطقه جذب تکنولوژی می تواند در حوزه اقتصادی از کشورهای دیگر پیشی بگیرد و به جایگاه […]

پیشی گرفتن چین در حوزه اقتصاد از دیگر کشورها

یک کارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه با اشاره به پیش بینی ها پیرامون وضعیت اقتصادی چین، اعلام کرد: این کشور در آینده نه چندان دور، با توجه به جمعیت، سرمایه گذاری های بسیار خارجی و داخلی و تبدیل به منطقه جذب تکنولوژی می تواند در حوزه اقتصادی از کشورهای دیگر پیشی بگیرد و به جایگاه نخست دنیا برسد.
بهنام ملکی با بیان اینکه چین رتبه دوم اقتصاد جهان را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: این کشور در کوتاه مدت می تواند با رشد اقتصادی دورقمی که دارد از آمریکا نیز سبقت بگیرد.
او با تاکید بر اینکه رونق اقتصادی چین به دلیل اقتدار حاکمیتی و همراهی مردمش است، خاطرنشان کرد: این کشور در حوزه اقتصادی موفق عمل کرده است چرا که در تصمیم گیری ها یشان به گونه ای عمل می کنند که مردم در فعالیت ها مشارکت داشته باشند.
به اعتقاد این کارشناس اقتصادی؛ نظام حکمرانی چین در راستای توسعه و تولید اقتصاد بسیار مفید و موثر عمل کرده است و اینگونه توانسته با حجم بالای جمعیت، از فقر دور باشد و در جدول رتبه بندی اقتصادی خودش را بالا بکشد.
این استاد دانشگاه به رقابت جهانی چین و آمریکا اشاره کرد و ادامه داد: کشورهایی همانند آمریکا به دنبال این هستند که به دلایل مختلف اقتصاد چین را سرکوب و یا کاهش دهند. همانطور که کشور چین درصدد افزایش قدرت خود در حوزه اقتصادی در صدر جهان است. این رقابتی است که به نوع برنامه ریزی و هوشمندی طرفین بستگی دارد.
این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: حکومت چین با آزادسازی در اقتصاد توانست رونق اقتصادی بالایی داشته باشد. این در حالی است که جایگاه حکومتی این کشور و نوع مدیریت بر چالش هایی همانند کرونا و غیره بسیار تاثیرگذار بوده است.
ملکی با اشاره به تاثیر منفی کرونا بر اقتصاد در جهان، عنوان کرد: در این برهه فعالیت گردشگری، تولید و مصرف آسیب جدی دیدند به گونه ای که بسیاری از شغل ها کاهش و یا به طور کلی تعطیل شدند اما فعالیت های فضای مجازی و آی تی رونق بسیاری داشت.
او با تاکید بر اینکه در این برهه اقتصاد آمریکا و اروپا آسیب بیشتری داشت، عنوان کرد: کشورهایی همانند چین و ژاپن و برخی دیگر از کشورها با پیدا کردن فرصت مطلوب از این بحران افزایش رونق اقتصادی را به دنبال داشتند.
این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه چین توانست بر کرونا زودتر از جوامع دیگر غلبه کند، اذعان کرد: این کشور مدیریت بسیار قوی در این زمینه داشته است که باید دیگر جوامع نیز از آن پبروی کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.