شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 1095
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 28 خرداد 1400 - 2:00 | 87 بازدید | ارسال توسط :

چرا در انتخابات ۲۸ خرداد رای می دهم؟

برنده شدن بلامنازع رییسی در انتخابات ریاست جمهوری به ضرر کشور و نظام است. معتقدم که نه خودش، بلکه تیم همکارانش و دولتی که قرار است تشکیل بدهد به مانند زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد ضربات مهلکی را به سیاست خارجی، سیاست داخلی و سیاست های اقتصادی کشور می‌زنند و به هیچ کس هم پاسخگو نیستند و بعدها به مانند احمدی نژاد تازه طلبکار هم می‌شوند .
چرا در انتخابات ۲۸ خرداد رای می دهم؟

در دوره ریاست جمهوری دکتر روحانی با بار رسانه ای که در مطبوعات و فضای مجازی رخ داد، حداقل مردم می‌توانند بدون هزینه سیاسی دولت روحانی را نه تنها نقد که به صلابه بکشند .اینکه مخالفان شرکت در انتخابات ۲۸ خرداد ریاست جمهوری ۱۴۰۰ می‌گویند انتخابات ریاست جمهوری را تحریم کنیم تا حاکمیت یک دست شود، تا وضع بهتر شود ، ارزیابی خطایی است. تجربه یکدست شدن حاکمیت در دوره احمدی نژاد نشان داد این توصیه خطاست.
در دوره احمدی نژاد ایران در چاله تحریم افتاد و هنوز هم بیرون نیامده است و نامبرده الان به صورت وقیح برای زمین و زمان رجز می‌خواند و می گوید رای نمی دهم !
مخالفان شرکت در انتخابات استدلالشان این است که انتخابات ۲۸ خرداد ریاست جمهوری مهندسی شده است و از حیث ساز و کار دموکراتیک و رقابت حزبی دموکراتیک نیست اما از حیث ملی و در شرایط بحرانی خاورمیانه یک رای گیری است که احتمالا بیش از ۲۵ میلیون نفر در آن شرکت خواهند کرد و از نظر مجامع بین المللی همین میزان شرکت مشروعیت یک نظام را در پی دارد .
اقتدارگرایان با اعلام اسامی نامزدهای انتخاباتی و با ترفندهای گوناگون درصدد مهندسی انتخابات ۱۴۰۰ هستند اما ملت ایران هم می‌تواند با شرکت خود و رای به نامزد اصلاحات و اعتدال، بازی مهندسان انتخابات را بر هم زده و ملت نیز در پاسخ به مهندسی آنها با شرکت در انتخابات، انتخابات را مهندسی کنند. اکنون به شرایطی رسیدیم که تکرار خاتمی و حمایت جبهه اصلاحات و نامزدهای ردصلاحیت شده می تواند انتخابات را دو مرحله ای کند و کاندید نهایی اصلاحات به مرحله دوم برود و عدم حمایت آنها ممکن است به پیروزی رییسی در مرحله اول تمام شود .
من شخصا در رای اعتراضی به رییسی به نامزد نهایی جبهه اصلاحات رای خواهم داد و تلاش خواهم کرد این چند روزه دوست و آشنا را پای صندوق رای بیاورم.
اکنون زمان آن است که همه شبکه اجتماعی، فامیلی، رفاقتی، هم دوره ای خودمان را در گروه های مجازی به مانند تلگرام و واتس اپ فعال کنیم و اعضا را برای شرکت در انتخابات فعال کنیم . اثربخشی ما در پیام رسان های کوچک و در دسترس و در موبایل مردم است . اثربخشی ما در پیگیری های مستمر در روزهای آینده در حلقه های اجتماعی در دسترس است. اثربخشی ما در تشویق مردم به رای منفی به مهندسی انتخابات، مهندسی انتخابات است.
در گذرگاه تاریخی پیچ خطرناکی قرار داریم که با سکوت و انفعال منجر به سقوط و نیستی خواهیم شد. به گفته فوکویاما در سال ۲۰۰۹ شورای نگهبان در ایران موجب قبض دموکراتی خواهد شد و جالب آنکه در یکی از خطبه های نماز جمعه آن زمان آقای جنتی به این سخن فوکویاما اشاره می کند.
در شرایط کنونی و حساس جامعه و با گذشت حدود ۱۲ سال از سخن فوکویاما جامعه ایران به این قبض رسیده است اما باید تاکید شود تغییر فقط از طریق صندوق رای میسر است و صندوق رای مهمترین مقاومت است. پس هموطنان عزیز ۲۸ خرداد به سوی صندوق های رای بشتابید و با رای خود به یکی از این دو بزرگوار ( آقای همتی یا آقای مهرعلیزاده) که در روزهای آینده یکی شان به نفع دیگری کنار می رود پاسخ مهندسان انتخابات را با حضور خود در انتخابات بدهید.
به امید پیروزی ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

نویسنده : علی شاملو محمودی_ روزنامه نگار
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.