شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 3711
  پرینتخانه » ویژه, یادداشت تاریخ انتشار : 03 اسفند 1400 - 15:41 | 141 بازدید | ارسال توسط :

چین درصدد ایجاد پول جدید در عرصه تجارت است

کشور چین در حال از بین بردن وابستگی های خود به کشورهای دیگر است و حتی درصدد ایجاد پول جدید در عرصه تجارت است. مردمی سخت کوش دارد که می دانند دولت به آنها کمک می کند و به همین دلیل ساعات زیادی را به کار اختصاص می دهند. چین کشوری است که اقتدار حاکمیتی […]

چین درصدد ایجاد پول جدید در عرصه تجارت است

کشور چین در حال از بین بردن وابستگی های خود به کشورهای دیگر است و حتی درصدد ایجاد پول جدید در عرصه تجارت است. مردمی سخت کوش دارد که می دانند دولت به آنها کمک می کند و به همین دلیل ساعات زیادی را به کار اختصاص می دهند.
چین کشوری است که اقتدار حاکمیتی آن بسیار زیاد است. مردم آن نیز تصمیماتی را که حاکمیت با تفکر و سیاست می گیرد و تا کنون خوب انجام شده است، می پذیرند، اجرا می کنند و با آن همراه هستند. پس انداز ملی شان بسیار بالا است و سرمایه گذاری قوی دارند.
این کشور از تکنولوژی بالا صحبت می کند. ارتباطات تجاری بسیاری دارد و به کشورها پیشنهاداتی در راستای افزایش توسعه اقتصادی داده است همانند کشور ما که قراردادی ۲۵ ساله با این کشور بسته است.
شنیده ها حاکی است که آنها توانسته اند هتل ۱۲ طبقه و بیمارستانی را در مدت بسیار کوتاه بسازند که این به معنای سرعت عمل چینی ها است.
دولت چین مقدار بسیاری طلا ذخیره می کند و با کشورهایی همانند هند و روسیه در بورس شراکت دارد و در جاده سازی فعالیت می کند به طوری که می خواهد از کشور خود تا برزیل ادامه دار باشد.
پیشرفت مردم چین و رسیدن آنها به جایگاه بالا باعث افتخار دولت است و دولت برای این جایگاه کنار مردم تلاش می کند و به زودی تبدیل به بزرگترین اقتصاد جهان خواهد شد.
حال اینکه شیوع و گسترش ویروس کرونا، نوسانات و مشکلات اقتصادی برای همه کشورها ایجاد کرده است اما کشورهایی که در طول این مشکلات، برنامه ریزی مناسب داشته اند، کمترین ضربه اقتصادی را خورده اند. به طور قطع کسب و کارها به سال های قبل از کرونا بازنمی گردد. برخی کشورها همانند چین انعطاف اقتصادی بسیار خوبی دارند در این برهه توانسته اند در حوزه اقتصادی بسیار سنجیده و با برنامه ریزی گام بردارند.

نویسنده : دکتر ایرج توتونچیان - استاد اقتصاد اسلامی در دانشگاه الزهرا
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.