شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 10011
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 19 شهریور 1401 - 2:13 | 68 بازدید | ارسال توسط :

چین روشهای پرداخت پول دیجیتال خود را تقویت میکند

چین در آخرین گام برای تقویت بیشتر نقش پول دیجیتال خود برای کاهش هزینه‌های تراکنش و حمایت بهتر از حقوق مصرف‌کننده روشهای پرداخت آنلاین مبتنی بر قراردادهای هوشمند یوآن دیجیتال راه‌اندازی کرد.
چین روشهای پرداخت پول دیجیتال خود را تقویت میکند

موسسه ارز دیجیتال بانک خلق چین که زیر مجموعه بانک مرکزی این کشور است، روز پنجشنبه از یک روش پیش پرداخت جدید به نام «ناظر یوآن» رونمایی کرد که از قراردادهای هوشمند یوآن دیجیتال در کیف پول های الکترونیکی سی ان ای استفاده می کند تا از دریافت اشتباهی پول پیش پرداخت توسط گیرندگان جلوگیری شود.

قرارداد هوشمند یوآن دیجیتال به مجموعه‌ای از برنامه‌های رایانه‌ای اشاره دارد که به‌طور خودکار پرداخت‌ها را با یوآن دیجیتالی در صورت وقوع یک رویداد از پیش تعیین‌شده انجام می‌دهند.

به عبارت دیگر، از یک برنامه کامپیوتری برای نوشتن قرارداد استفاده می کند و با پرداخت یوآن دیجیتال طبق شرایط توافق شده، به طور خودکار تعهدات قراردادی را انجام می دهد.

دی گانگ، معاون مدیر موسسه در انجمن مالی دیجیتال چین (پکن) در سال ۲۰۲۲ روز پنجشنبه گفت: وقتی یک مصرف کننده در یک تجارت وارد میشود، سیستم جدید پیش پرداخت با استفاده از قراردادهای هوشمند یوآن دیجیتال، یک کیف پول دیجیتالی برای او ایجاد می کند.

بدین ترتیب قبل از اینکه کسب و کاری خدمات یا کالای خود را ارائه کند پول از پیش پرداخت شده در اختیار مصرف کننده قرار میگیرد. دی گفت که کسب و کارها نمی توانند به تنهایی از کیف پول استخراج کنند و باید منتظر بمانند تا سیستم پس از اتمام ارائه خدمات یا کالا، پول را به حسابش منتقل کند.

دی گفت این راه‌حل جدید با حالت‌های پیش‌پرداخت سنتی تضاد دارد، بطوری که در گذشته پول‌های پیش‌پرداخت شده مشتریان در حساب‌های بانکی کسب‌وکارها قرار می‌گرفت و به طور بالقوه حقوق آنها به خطر می‌افتاد.

در حال حاضر سیستم جدید پیش پرداخت در بخش آموزشی مورد استفاده قرار گرفته شده است، بطوری که هر بار که دانش آموزی درسی داشته باشد، پول به مؤسسه آموزشی پرداخت می کند. به شکلی که هزینه آموزش پیش پرداخت متعلق به مصرف کننده است مگر تا زمانی که دانش آموز در درسی شرکت کند.

مقامات و کارشناسان گفتند که این راه حل برای کاهش خطر تقلب مالی و نقض قراردادها و در عین حال تقویت حمایت از حقوق مصرف کننده، مفید خواهد بود، بنابراین استفاده گسترده تر از قراردادهای هوشمند یوآن دیجیتال در آینده را روشن می کند.

فِن ییفی، معاون رئیس بانک خلق چین، گفت که قراردادهای هوشمند یوآن دیجیتال باید نقش موثری در توسعه اقتصاد دیجیتال، بهبود محیط کسب و کار و بهبود حاکمیت دیجیتال داشته باشند.

فن گفت که قراردادهای هوشمند می توانند به بهبود شفافیت تراکنش، کاهش خطر نقض قرارداد، حمایت از حقوق مصرف کننده، بهبود کارایی عملیاتی شرکت ها و بهینه سازی قابلیت های نظارتی کمک کنند.

هوانگ یافنگ، مدیر دفتر کل مدرسه آموزشی چائویانگ هوهای پکن است و این شرکت به تازگی سیستم پیش پرداخت جدید را پذیرفته است. به گفته وی استفاده از قراردادهای هوشمند یوآن دیجیتال به تقویت اعتماد والدین به مدرسه و بهبود کارایی عملیاتی آن کمک کرده است.

دی که یکی از اعضای موسسه ارز دیجیتال بانک خلق چین است گفت که این موسسه روشهای پیش پرداخت را از بخش های آموزشی و تمرینی به حوزه های بیشتری مانند خرده فروشی، پذیرایی و ورزش به شیوه ای منظم گسترش خواهد داد.

دی گفت: «ما شاهد تقاضای پررونق بازار از سوی بسیاری از صنایع و مناطق برای اعمال قراردادهای هوشمند یوآن دیجیتال بوده‌ایم، که از جمله آنها میتوان به اعطای یارانه‌های مالی، وام‌ها و بودجه تحقیق و توسعه اشاره کرد».

چین پیشرفت قابل توجهی در گسترش برنامه های آزمایشی یوآن دیجیتال داشته است و در عین حال تحقیق و توسعه مرتبط را عمیق تر می کند. داده های رسمی نشان می دهد که تا ۳۱ می، در مجموع ۲۶۴ میلیون تراکنش از طریق یوآن دیجیتال در مناطق آزمایشی انجام شده است که ارزش تراکنش تجمعی آن به ۸۳ میلیارد یوآن (۱۱٫۹ میلیارد دلار) رسیده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.