شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 10306
  پرینتخانه » اقتصادی, ویژه تاریخ انتشار : 28 شهریور 1401 - 15:23 | 131 بازدید | ارسال توسط :

آمادگی دولت سیزدهم برای مبادلات تجاری باکشورهای آفریقا

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایران در صادرات رشد ۴۰ درصدی و در واردات رشد ۱۴۷ درصدی داشته است، گفت: ایران در سال ۹۴ بالاترین میزان و سال ۸۴ کمترین میزان مبادلات کالا با کشورهای آفریقا را داشته است.
آمادگی دولت سیزدهم برای مبادلات تجاری باکشورهای آفریقا

به گزارش خبرنگار ما، سید روح الله لطیفی سخنگوی گمدک جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری تجارت بخش خصوصی با قاره آفریقا که بعداز ظهر امروز برگزار شد، گفت:
از ۵۵ کشور آفریقایی با۵۰ کشور مبادلات تجاری داشتیم. به طوری که میزان تبادل حدود ۷۴۱ میلیون و ۹۲۲ هزار تبادل شد. البته باید بگویم ۶۶۶ میلیون دلار به ۳۷ کشور مبادلات ایران بوده است. همچنین ایران در صادرات رشد ۴۰ درصدی داشتیم و در واردات رشد ۱۴۷ درصدی را شاهد بودیم.

لطیفی افزود: در بین کشورهایی که به طور غیر مستقیم به ایران فروش کالا داشتند تانزالیا اولین کشور تامین کالای اساسی کشور بوده است. این موضوع در حالی است که سال گذشته شاهد جهش مطلوبی در مبادلات بودیم.که می توان به عدد ۲۵۴میلیون و ۲۸۴ میلیارددلار و صادرات کشور بیش از۶ میلیون دلار اشاره کرد.

وی اضافه کرد: ایران در سال ۸۷ کمترین میزان صادرات را داشته است. همچنین باید بگویم عمده کالا هایی که وارد ایران شده شامل مواد اولیه و ماشین الات بوده است و ایران نیز در صادرات نیز مشتقات نفتی و مواد معدنی و مواد غذایی را داشته است.

سخنگوی گمرک ادامه داد: ایران در سال ۹۴ بالاترین میزان و سال ۸۴ کمترین میزان مبادلات کالا با کشورهای آفریقا را داشته است. البته باید بگویم آمادگی در دولت سیزدهم برای همکاری بیشتر وجود دارد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.