شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 3943
  پرینتخانه » کاریکاتور, ویژه تاریخ انتشار : 25 اسفند 1400 - 1:29 | 100 بازدید | ارسال توسط :

آمریکا در پشت پرده مناقشه روسیه-اوکراین پول پارو می‌کند

وضعیت تنش روسیه و اوکراین روز به روز بدتر شده و به نظر می‌رسد آمریکا سعی در کاهش تنش دارد اما در واقع به شعله این تنش دمیده و به تحریک جنگ پرداخته و در این میان، پول پارو می کند. اولین مورد انرژی است. در حال حاضر اروپا گاز طبیعی خود را به صورت […]

آمریکا در پشت پرده مناقشه روسیه-اوکراین پول پارو می‌کند

وضعیت تنش روسیه و اوکراین روز به روز بدتر شده و به نظر می‌رسد آمریکا سعی در کاهش تنش دارد اما در واقع به شعله این تنش دمیده و به تحریک جنگ پرداخته و در این میان، پول پارو می کند.
اولین مورد انرژی است. در حال حاضر اروپا گاز طبیعی خود را به صورت عمده از روسیه تامین می‌کند. با شروع بحران اوکراین، آمریکا این فرصت را یافته تا از انتقال گاز طبیعی روسیه به اروپا جلوگیری کند. ایالات متحده تحریم‌هایی را علیه روسیه وضع کرده است. خط لوله انتقال گاز طبیعی روسیه به اروپا نیز مسدود شده که در نتیجه آن فورا شرایط برای بازار گاز طبیعی آمریکا باز می‌شود.
دومین مورد تقویت جایگاه دلار است. هر بار که یک بحران ژئوپلتیکی اتفاق افتاده جایگاه دلار در مقایسه با دیگر ارزها، تقویت شده است و این بار نیز استثناء نیست.
مورد سوم تجارت است. ایالات متحده با ایجاد تنش‌های ژئوپلتیکی میان روسیه و اروپا می‌تواند به شکل موثری حجم تجارت میان اروپا و روسیه را کاهش دهد که این به نفع آمریکا و ضربه سنگینی به اتحادیه اروپا محسوب می‌شود.
مورد آخر جنبه نظامی است. از زمان شروع نزاع روسیه-اوکراین، کشورهای غربی کمک‌های تسلیحاتی خود به اوکراین را افزایش داده‌اند. بحران اوکراین فرصتی فوق‌العاده برای تجارت اسلحه فراهم کرده که این نیز خبر خوبی برای مجموعه صنعتی-نظامی ایالات متحده محسوب می‌شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.