شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 2463
  پرینتخانه » یادداشت تاریخ انتشار : 16 آبان 1400 - 13:42 | 113 بازدید | ارسال توسط :

اعظم طالقانی، شخصیتی شبیه به پدرش داشت

اعظم طالقانی، شخصیتی مستقل داشت اما در برخی از جنبه ها همانند افکار و اعتقادات، بسیار شبیه به پدرش آیت الله طالقانی بود. او صاحب نظر بود و اگر آموزشی به دیگران می داد خودش نیز پایبند به نظراتش بود. اعظم طالقانی یک اصلاحگر واقعی در چارچوب نظام جمهوری اسلامی بود. من او را در […]

اعظم طالقانی، شخصیتی شبیه به پدرش داشت

اعظم طالقانی، شخصیتی مستقل داشت اما در برخی از جنبه ها همانند افکار و اعتقادات، بسیار شبیه به پدرش آیت الله طالقانی بود. او صاحب نظر بود و اگر آموزشی به دیگران می داد خودش نیز پایبند به نظراتش بود.
اعظم طالقانی یک اصلاحگر واقعی در چارچوب نظام جمهوری اسلامی بود. من او را در مجلس اول ملاقات کردم. نوع افکار، اقدامات و اعمالش را در مرکز هاجر که متعلق به بانوان بود، می دیدم و معتقدم که یک اصلاح طلب واقعی بود نه به معنای استمرار گر و اصلاح طلب نما. من با او همکاری نزدیکی نداشتم و هرکدام مسئولیت های جداگانه ای داشتیم اما آشنایی ما دیرینه بود.
خانم طالقانی مطالبات مردم را پیگیری می کرد و مطالبه گر حقوق بانوان بود. اقداماتش مطلوب و نطق هایش برای دفاع از حقوق مردم بود و به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری نیز شرکت کرد. این اقدام را در راستای مطالبه حقوق زنان انجام داد که آن را حق مسلم بانوان می دانست که می توانند در ریاست جمهوری وارد شوند.
ریاست جمهوری خانم‌ها ممنوع نیست. یعنی از نظر شرعی برای بانوان منعِ ندارد. از نگاه من کلمه رجالی که در مجلس خبرگان بیان شده است، تشابه مفهوم است که به صورت قطعی نمی‌توان در باره آن اظهار نظر کرد. این موضوع باید در جلسه خبرگان جدید و با صراحت و روشن، حل شود تا این حقی که بدون شک شرعاً و قانوناً حق زنان شایسته، لایق و صاحب شرایط است، به آنها اعطا شود.
او یکی از نمایندگان فعال بود که در مسائل مطرح مجلس اول اظهارنظر می کرد. یکی از افرادی بود که در رای گیری برای عزل بنی صدر حضور داشت. او رجال سیاسی را مختص آقایان نمی دانست و در ریاست جمهوری شرکت کرد که من نیز موافق حضور زنها در عرصه سیاست هستم.

نویسنده : حسین انصاری راد- نماینده مجالس اول، پنجم و رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ششم
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.