شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 2460
  پرینتخانه » یادداشت تاریخ انتشار : 16 آبان 1400 - 13:39 | 125 بازدید | ارسال توسط :

اعظم طالقانی حق را به جامعه زنان برگرداند

یکی از با ارزشترین خصوصیات اعظم طالقانی، پیگیری و سماجت بر انجام کارهایش بود. او در زمینه فعالیت‌های حزبی نیز کوشا و فعال بود. دیگر مسوولیت‌هایش را نیز به نحو احسن انجام می داد. درباره «رجال سیاسی» می توان گفت خانم طالقانی در این زمینه بسیار پیگیر بود چرا که در قانون اساسی محدودیت و […]

اعظم طالقانی حق را به جامعه زنان برگرداند

یکی از با ارزشترین خصوصیات اعظم طالقانی، پیگیری و سماجت بر انجام کارهایش بود. او در زمینه فعالیت‌های حزبی نیز کوشا و فعال بود. دیگر مسوولیت‌هایش را نیز به نحو احسن انجام می داد.
درباره «رجال سیاسی» می توان گفت خانم طالقانی در این زمینه بسیار پیگیر بود چرا که در قانون اساسی محدودیت و منعی برای فعالیت های سیاسی زنان وجود ندارد.
مرحوم بهشتی بیان کردند کلمه «رجال» در قانون اساسی به معنی افرادی است که در سیاست فعال هستند، اعم از زن و مرد، خانم طالقانی از این جمله ها در این راستا استفاده می کرد.
دموکراسی هم دادنی است هم گرفتنی و خانم طالقانی این حق را به جامعه زنان برگرداند. او با وجود مشغله و مشکلات بسیار، گروه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تشکیل می داد. کارهای حزب را راه‌اندازی کرد بدون آنکه در مسئولیت‌های دیگری که داشت، کوتاهی اتفاق بیفتد.خانم طالقانی سال‌های زیادی در عرصه سیاست و اجتماع فعالیت می کرد.

نویسنده : لطف‌الله میثمی- مدیر مسئول نشریه چشم‌انداز ایران، زندانی سیاسی، عضو شورای فعالان ملی مذهبی
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.