شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 2457
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 16 آبان 1400 - 13:35 | 149 بازدید | ارسال توسط :

اعظم طالقانی سرآمد و الگوی تاریخ ما است

اعظم طالقانی فعالیت های سیاسی را قبل از انقلاب و در دوران منحوس پهلوی آغاز کرد و با تاسیس مدرسه راهنمایی فعالیت های اجتماعی خود را ادامه داد. او به جامعه یک نگاه بلند داشت و با تربیت نیروی انسانی برای ایجاد یک نظام اجتماعی، انسانی، الهی سالم و صحیح قدم برمی داشت. خانم طالقانی […]

اعظم طالقانی سرآمد و الگوی تاریخ ما است

اعظم طالقانی فعالیت های سیاسی را قبل از انقلاب و در دوران منحوس پهلوی آغاز کرد و با تاسیس مدرسه راهنمایی فعالیت های اجتماعی خود را ادامه داد.
او به جامعه یک نگاه بلند داشت و با تربیت نیروی انسانی برای ایجاد یک نظام اجتماعی، انسانی، الهی سالم و صحیح قدم برمی داشت.
خانم طالقانی می دانست اجتماع را انسانها مدیریت می کنند و نگاه ویژه ای به تربیت زنان به عنوان سرمایه های انسان ساز داشت که زنان نیمی از جمعیت و نیز تربیت کننده نیمه دیگر هستند.
او در مبارزات سیاسی قبل از انقلاب نقش داشت که منجر به دستگیری و زندانی شدنش شده بود.
با توجه به ویژگی دوران قبل از انقلاب که زندگی در یک حکومت و نظام نامطلوب بود، اعظم طالقانی برای ایجاد یک دولت مطلوب و تربیت نیروی انسانی تلاش می کرد.
پس از انقلاب شرایط و امکانات بهتری پیش آمد. خانم طالقانی فعالیت های خود را در عرصه داخلی و بین المللی گسترش داد که من نیز کنارش بودم و می دیدم حتی با وجود کسالت و بیماری اما با انگیزه بالا فعالیت می کرد.
او فعالیت های اجتماعیش را با تاسیس انجمن حمایت از زنان ایرانی ادامه داد و به توانمندسازی آنان پرداخت. با انتشار نشریه پیام هاجر نیز در راستای اعتلا و ارتقای فرهنگ عمومی و سیاست زنان جامعه تلاش می کرد.
بعداز انقلاب با ورود به مجلس توانست در تصویب مقررات و تاثیر بر قانونگذاری ایفای نقش کند. همچنین حضور موثری در عرصه سیاسی داشت.
بزرگترین فعالیت او ثبت نام نمادین برای ریاست جمهوری بود تا رسما شورای نگهبان را مجبور به تصحیح کلمه رجل در قانون اساسی کند.
او یک سیاست مدار همه جانبه نگر بود که همه مسائل را با جدیت پیگیری می کرد و از تمام زندگی خود مایه می گذاشت.اعظم طالقانی سرآمد و الگوی تاریخ ما است.
تلاش کردم ادامه دهنده راه خانم طالقانی باشم و در این دوره توانستم برای ریاست جمهوری ثبت نام کنم و این را ثمره کار اعظم طالقانی می دانم. شورای نگهبان اعلام کرد که هیچکس به دلیل زن بودن رد صلاحیت نمی شود و کلمه رجال به معنی اشخاص است.
هم عصری بزرگان باعث شده که به درستی افراد را نشناسیم مگر اینکه عمیقا به آن توجه کنیم. تاریخ معاصر ایران ما نقش زنان موثر را به تصویر می کشد تا به آیندگان شناسانده شوند.

نویسنده : زهرا شجاعی، مشاور رئیس‌جمهوری در دوران اصلاحات و دبیرکل مجمع زنان اصلاح‌طلب
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.