شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 3571
  پرینتخانه » ویژه تاریخ انتشار : 23 بهمن 1400 - 14:24 | 66 بازدید | ارسال توسط :
قدسی، معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد:

افزایش سطح اطلاعات مردم در حوزه های ایمنی

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به یکی از موضوعات دارای اهمیت در بحث ایمنی، اعلام کرد: مسائل اجتماعی، آموزش و افزایش سطح اطلاعات مردم و رشد سطح تعامل میان نیروهای آتش نشانی و مردم برای تاثیرگذاری بیشتر در حوزه های ایمنی است. به گزارش پایگاه خبری مناطق آسیا(ARNA)، از برنامه […]

افزایش سطح اطلاعات مردم در حوزه های ایمنی

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به یکی از موضوعات دارای اهمیت در بحث ایمنی، اعلام کرد: مسائل اجتماعی، آموزش و افزایش سطح اطلاعات مردم و رشد سطح تعامل میان نیروهای آتش نشانی و مردم برای تاثیرگذاری بیشتر در حوزه های ایمنی است.
به گزارش پایگاه خبری مناطق آسیا(ARNA)، از برنامه ریزی برای تدوین بومی سازی ضوابط و مقررات ساختمان با همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خبر داد و گفت: اجرای این برنامه، اقدام مهمی در جهت کاهش حوادث و افزایش ایمنی ساختمان ها و سازه ها در جزیره خواهد بود.
سید محمد قدسی در نشست هم اندیشی آتش نشانان جزیره که با حضور سعید بختیاری، رییس بخش مهندسی آتش مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی کشور برگزار شد، اظهار کرد: در دوره های گذشته حوزه ایمنی و آتش نشانی در جزیره قشم بیشتر معطوف به اطفای حریق و عملیات امداد و نجات بوده و سایر موضوعات مانند مقررات و استفاده از تجهیزات و مصالح استاندارد برای پیشگیری از حریق غفلت شده است.
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم افزود: در دوره جدید ضمن آسیب شناسی و شناسایی نواقص موجود، کارگروه های تخصصی تشکیل داده و موضوع برگزاری دوره های آموزشی جهت حفظ آمادگی نیروهای انسانی فعال در آتش نشانی های سطح جزیره با جدیت دنبال خواهد شد.
به گفته قدسی؛ در بحث پیشگیری، موضوع رعایت مقررات توسط سازندگان و کنترل شرایط استاندارد و استفاده از تجهیزات ضروری در ساختمان های جدید پیگیری می شود و به دنبال این هستیم تا با همکاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، ضوابط و مقررات ساختمان بسته به شرایط اقلیمی و مصالح مورد استفاده در جزیره بومی سازی کنیم.
وی تصریح کرد: همچنین پس از بررسی و احصاء نقایص، تامین تجهیزات مورد نیاز نیروهای آتش نشانی فعال در سطح جزیره براساس اولویت بندی انجام می شود و امیدواریم پس از اجرای این برنامه ها، شاهد کاهش آمار حوادث ناشی از حریق باشیم.
قدسی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد قشم به دنبال تفویض اختیار به شهرداری ها در قالب تفاهم نامه است، افزود: با امضای این تفاهم نامه ها در آینده نزدیک شاهد افزایش اختیارات و توانمندی شهرداری های جزیره خواهیم بود.
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: شهرداری ها با توجه به امکانات و اولویت های موجود در منطقه با سرعت بیشتری می توانند فرآیند ساماندهی و بروز رسانی تجهیزات ایمنی و آتش نشانی را در دستور کار قرار دهند.
*ضرورت رعایت مقررات ملی ساختمان در قشم
براساس این گزارش، سعید بختیاری، رییس بخش مهندسی آتش و عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی کشور نیز در این جلسه اظهار داشت: موضوع حریق یکی از بحث های پیچیده و مورد توجه در تمام جوامع بشری است و کشورهای مختلف برای کاهش آسیب های آن برنامه ریزی می کنند.
وی ادامه داد: طی دهه های گذشته همسو با رشد و توسعه شهرها و صنایع شاهد افزایش دامنه حوادث ناشی از حریق نیز بوده ایم و این موضوع اهمیت مساله پیشگیری و گسترش دامنه آموزش و ضوابط و مقررات را بیشتر نشان می دهد.
رییس بخش مهندسی آتش مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی افزود: با برنامه ریزی دقیق براساس اولویت های مشخص شده می توان آمادگی نیروی انسانی فعال در حوزه آتش نشانی را افزایش داد و شاهد کاهش آسیب های ناشی از حریق بود.
به گفته بختیاری؛ مهندسی براساس ضوابط و مقررات، استفاده از مصالح استاندارد و تجهیزات ضروری در ساختمان ها از مهمترین موضوعاتی هستند که در حوزه پیشگیری از حریق باید مورد توجه قرار گیرند.
وی در پایان با تاکید بر ضرورت رعایت مقررات ملی ساختمان در فعالیت های عمرانی، تصریح کرد: رعایت مقررات موجب افزایش مقاومت ساختمان ها در برابر آسیب های ناشی از حریق می شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.