شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 8810
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 25 مرداد 1401 - 15:22 | 82 بازدید | ارسال توسط :

افزایش شدید موارد ابتلا به آبله میمونی در آمریکا در پی شکست‌های دولت بایدن در مهار این بیماری

موارد ابتلا به آبله میمونی در ایالات متحده به سرعت در حال افزایش است و بیش از یازده هزار نفر درگیر آن شده اند، در عین حال رسانه ها و کارشناسان واکنش ضعیف دولت بایدن برای مهار شیوع این بیماری را عامل اصلی آن می دانند.
افزایش شدید موارد ابتلا به آبله میمونی در آمریکا در پی شکست‌های دولت بایدن در مهار این بیماری

بر اساس آخرین داده های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (سی‌دی‌سی)، در مجموع ۱۱ هزار و ۱۷۷ مورد ابتلا به آبله میمونی تا روز جمعه در سراسر این کشور گزارش شده است.

نیویورک با ۲۲۹۵ مورد، کالیفرنیا با ۱۹۴۵ و فلوریدا با ۱۰۸۵ مورد بیشترین موارد را داشتند.

ایالات متحده تاکنون بالاترین آمار ابتلا به آبله میمونی در جهان را داشته است.

بر اساس نقشه روند ابتلا در وب سایت سی‌دی‌سی، از زمانی که در تاریخ ۱۸ می سی‌دی‌سی اولین مورد آبله میمون در ایالات متحده را در مردی از ماساچوست تایید کرد، این کشور شاهد افزایش مداوم موارد بوده است.

کارشناسان بهداشت می گویند با توجه به محدودیت های موجود برای گرفتن تست این بیماری در ایالات متحده، به احتمال زیاد موارد آبله میمونی بسیار کم شمارش شده است.

در گزارش پولیتیکو آمده است که شکست‌های مکرر دولت بایدن برای مقابله با آبله میمونی باعث شده است تا این بیماری در این کشور فراگیر شود.

در این گزارش آمده است که این مشکلات شامل پروتکل‌های آزمایش زودهنگام، توزیع آهسته واکسن، کمبود بودجه فدرال برای کمک به دولت‌های ایالتی و محلی برای واکنش به شیوع این بیماری و ارتباط ناقص با جوامعی است که بیشتر از همه تحت تأثیر این ویروس قرار گرفته‌اند.

در این گزارش آمده است: «ممکن است برای جلوگیری از انتشار دائمی آبله میمونی در ایالات متحده خیلی دیر شده باشد.»

اپیدمیولوژیست ها، مقامات بهداشت عمومی و پزشکان هشدار می دهند که دولت ایالات متحده وقت خود را برای جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس در میان مردم آمریکا تلف میکند.

در مقاله‌ای در وب‌سایت رسانه آمریکایی تروث‌اوت گفت: آبله میمونی یکی دیگر از بحران‌های بهداشت جهانی و ناشی از بی‌توجهی دولت ایالات متحده است.

در این گزارش آمده است: اگر دولت ایالات متحده فوراً وارد عمل میشد و بلافاصله بین افرادی که بیشتر در معرض خطر این بیماری بودند واکسن توزیع می کرد، ممکن بود آبله میمونی به چنین بحرانی تبدیل نمی شد.

با گذشت سه ماه از شیوع آبله میمونی در ایالات متحده، دولت فدرال این کشور سرانجام در ۴ اوت وضعیت اضطراری بهداشتی اعلام کرد. در گزارش وب‌سایت خبری و نظری آمریکایی واکس، آمده است: « ممکن است این تصمیم خیلی دیر گرفته شده باشد.»

در این گزارش آمده است که داده های دقیق برای سلامت عمومی بسیار مهم است و ایالات متحده آن را ندارد.

در این گزارش آمده است: «در شرایطی که آبله میمونی یک وضعیت اضطراری بهداشتی عمومی جهانی است، در دسترس بودن سریع و دقیق داده‌ها برای هماهنگ کردن یک پاسخ بهداشت عمومی مؤثر حیاتی است.»

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.