شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 1799
  پرینتخانه » آخرین اخبار, سیاسی تاریخ انتشار : 12 شهریور 1400 - 15:05 | 100 بازدید | ارسال توسط :

امان از این مبارزه با «فساد»

🔹چند سالی است که گوش همه ایرانیان با یک کلمه نحس بسیار مأنوس شده؛ *«فساد»* !
امان از این مبارزه با «فساد»

🔹کلمه‌ای که هرگز در تصور نسل ما که آرمان‌های خود را در تحقق انقلاب اسلامی می‌دانستیم، نمی‌گنجید. چه خام خیال بودیم که فکر می‌کردیم با اتکاء به اسلام و انسان‌های پاک و متدین، ایران را سرشار از عدالت و معنویت می‌کنیم. تا سر جنباندیم مشاهده کردیم که عمرمان گذشت و عدالت و معنویت به باد هوا رفت و گم شد.

🔹آن‌چه ماند، شک و تردید به همه مبانی دین و فساد گسترده و سازمان‌یافته و فاصله عمیق طبقاتی و عده‌ای صاحب صد ناز و نعمت و توده گسترده‌ای قرص جو آغشته در خون!

🔹کجای کار را به خطا رفتیم که همه ارکان حکومت، ضمن تأیید وجود فساد، سخن از مبارزه با فساد می‌گویند؟ مگر اصلاً قرار بود فسادی باشد تا با آن مبارزه شود؟ کجا رفت آن ادعاها و آن مدینه‌های فاضله که در خیال می‌پروراندیم؟

🔹آیا وقت آن نرسیده که حکومت اجازه دهد در صدا و سیما و نشست‌های دانشگاهی، صاحب‌نظران با جرأت و شهامت و مبتنی بر ارزیابی‌های علمی، ریشه و علت این ساختار معیوب را تبیین کنند تا دوباره و این‌بار به نام «مبارزه با فساد» به بی‌راهه نرویم؟

🔹به صراحت می‌گویم تا بی‌پرده و شفاف، ریشه‌های این درد و ساختار فساد زا شناخته نشود، از درمان خبری نیست و در هیاهوی بگیر، بگیر قضیه ماست مالی خواهد شد.

🔹اگر صداقتی است اعلام می‌کنم که به سهم خود حاضرم در چند جلسه در سیمای جمهوری اسلامی علت این فاجعه اسف‌بار را که دامن‌گیر کشور شده، برای مردم تبیین کنم تا سیه‌روی شود هر که در او غش باشد.

https://instagram.com/mohammad.javad.mozaffar

نویسنده : محمدجواد مظفر_ فعال سیاسی
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.