شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 3840
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 15 اسفند 1400 - 21:22 | 108 بازدید | ارسال توسط :
قالیباف در مراسم روز درختکاری و پس از غرس یک اصله نهال:

برای داشتن زندگی سالم و با نشاط باید زمین و آسمان را از آلودگی های زیست محیطی حفظ کنیم/ حفظ محیط زیست در قانون اساسی یک وظیفه عمومی تلقی شده است

رئیس مجلس شورای اسلامی در روز درختکاری ضمن غرس یک اصله نهال درخت سیب، گفت: برای داشتن زندگی سالم و با نشاط باید زمین و آسمان را از آلودگی های زیست محیطی حفظ کنیم. به گزارش چراغ روشن، دکتر محمدباقر قالیباف (ظهر امروز ۱۵ اسفند) همزمان با روز درختکاری، یک اصله نهال سیب غرس کرد. […]

برای داشتن زندگی سالم و با نشاط باید زمین و آسمان را از آلودگی های زیست محیطی حفظ کنیم/ حفظ محیط زیست در قانون اساسی یک وظیفه عمومی تلقی شده است

رئیس مجلس شورای اسلامی در روز درختکاری ضمن غرس یک اصله نهال درخت سیب، گفت: برای داشتن زندگی سالم و با نشاط باید زمین و آسمان را از آلودگی های زیست محیطی حفظ کنیم.

به گزارش چراغ روشن، دکتر محمدباقر قالیباف (ظهر امروز ۱۵ اسفند) همزمان با روز درختکاری، یک اصله نهال سیب غرس کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت سالروز میلاد حضرت اباعبدالله الحسین (ع) این روز را به ملت ایران به ویژه پاسداران سبزپوش انقلاب اسلامی تبریک و تهنیت گفت.

وی با بیان اینکه ملت ما به دنبال فرهنگ سازی عاشورا است، تصریح کرد: همانطور که حضرت امام (ره) فرمودند “اگر سپاه نبود، کشور نبود”، باید این روز بزرگ را به همه سبزپوشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبریک گفت. امیدواریم بتوانیم فرهنگسازی عاشورا را همانطور که شهید عزیزمان، شهید سلیمانی فرمود “ما ملت امام حسینیم” پیاده سازی کنیم.

قالیباف با اشاره به اینکه روز درختکاری یک سنت خوب و حسنه در کشور ما به شمار می آید، ادامه داد: حفظ منابع طبیعی کشور و محیط زیست اساس کار ما است و همه ما همانطور که در قانون اساسی به آن اشاره شده، وظیفه داریم نسبت به حفظ محیط زیست کوشا باشیم. به طریق اولی مسئولان و دست اندر کاران نیز موظف هستند در این عرصه تلاش جدی داشته باشند.

 رئیس قوه مقننه کشورمان با تاکید بر اینکه زندگی ما وقتی سالم و با نشاط خواهد بود که ما زمین و آسمان را حفظ کنیم، گفت: آلودگی خاک، آلودگی هوا، آلودگی آب و آلودگی صوتی موجب ایجاد مشکلات جدی در حیات و سلامت زندگی مادی و معنوی می‌شود.

وی تصریح کرد: ما در مجلس شورای اسلامی نیز وظیفه خود می دانیم به ویژه در فراکسیون محیط زیست و کمیسیون کشاورزی در این مسیر قدم های خوبی را برداریم، کما اینکه تا امروز نیز اقدامات خوبی از قبیل پیگیری صید ترال در خلیج فارس و حل مشکلات محیط بانان صورت گرفته است و اگر نیاز باشد در حوزه قانونگذاری حمایت های بیشتری صورت خواهد گرفت.

قالیباف در پایان از باغبانان مجلس که در این مراسم حضور داشتند، تشکر و قدردانی کرد و گفت: حداقل در طول ۲۰ ماهی که در مجلس حضور دارم، با توجه به اینکه با این حوزه آشنایی دارم، زحمات شما عزیزان را از نزدیک شاهدم و پاس می دارم و از یکایک شما عزیزان تشکر می کنم.

به گزارش خبرنگار خانه ملت، رئیس مجلس پس از غرس یک اصله نهال سیب در محوطه فضای سبز مجلس، درخت غرس شده سال گذشته را نیز آبیاری و حفظ و نگهداری فضای سبز را مهم‌تر از کاشت درخت دانست.

لازم به ذکر است در این مراسم سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست و محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس نیز حضور داشتند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.