شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 9784
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 14 شهریور 1401 - 17:45 | 92 بازدید | ارسال توسط :
یک جامعه شناس تصریح کرد:

تبادلات فرهنگی در پی مراودات اقتصادی با چین

یک جامعه شناس و استاد دانشگاه با اشاره به اینکه مراوده های فرهنگی بر خلق و خوی مردم تاثیر می گذارد، اعلام کرد: چین سعی می کند در حوزه اقتصادی به سایر کشورها نزدیک شود و با ایجاد مراوده اقتصادی تبادلات فرهنگی نیز انجام دهد.
تبادلات فرهنگی در پی مراودات اقتصادی با چین

امان الله قرایی مقدم با بیان اینکه فرهنگ آوری فرهنگ به همراه دارد، اظهار کرد: چین می تواند به سرعت پیشرفت اقتصادی پیشرفت فرهنگی داشته باشد و برای رسیدن به این نقطه باید دید از چه نوع ابزار ارسال پیام استفاده می کند.
او تاکید کرد: تبادلات فرهنگی چین به این موضوع بستگی دارد که ارزش ها و هنجار های فرهنگی خود را چگونه و با چه وسایل ارتباطی و رسانه ای به سایر کشورهای صادر می کند و این موضوع بسیار مهم است.
این جامعه شناس و استاد دانشگاه به صادرات کالاهای این کشور با ریشه و تاریخ چینی اشاره کرد و گفت: این امر باعث تبادل فرهنگ می شوند البته برخی از فیلم ها و داستان هایی که در چین ساخته می شود نیز تاثیر بسیاری بر فرهنگ کشور ها دارد.
قرایی مقدم خاطرنشان کرد: کشورهای غربی به دلیل فیلم و عکس های تاریخی، فرهنگ خود را به کشورهای دیگر منتقل می کنند زیرا آنها را بسیار منتشر کرده اند.
او با بیان اینکه تداخل و ارتباط فرهنگ ها در کشورها تاثیرگذار است، تصریح کرد: کالاهای مورد استفاده در هر کشور، متناسب با فرهنگ آنها تولید می شود اما کالاهای بیشماری وارد کشورها می شو و همین امر تبادل فرهنگ ها را به دنبال دارد.
این جامعه شناس و استاد دانشگاه با بیان اینکه جامعه شناسان معتقدند فرهنگ بشر از مصر و بین النهرین یونان آغاز شده است، عنوان کرد: فرهنگ بشر از آن برهه در سراسر دنیا شیوع و با خرده فرهنگ هایی که بعدا اتفاق افتاده تغییر پیدا کرده است.

نویسنده : حمیده عبدالهی
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.