شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 658
  پرینتخانه » ویژه تاریخ انتشار : 04 اسفند 1399 - 8:29 | 139 بازدید | ارسال توسط :

تصویب و ابلاغ « منشور اخلاقی و ارزش‏ های حرفه‏ ای روابط‏ عمومی»

هم زمان با مجمع عمومی سالیانه انجمن روابط عمومی ایران، «منشور اخلاقی و ارزش های حرفه ای روابط عمومی» تصویب و به تمامی اعضاء ابلاغ گردید. خسرو رفیعی، رئیس انجمن روابط عمومی ایران با بیان این مطلب، گفت: «رشد و توسعه حرفه روابط عمومی نیازمند مدل و چهارچوب های عملیاتی است، بدین منظور لازم بود […]

تصویب و ابلاغ « منشور اخلاقی و ارزش‏ های حرفه‏ ای روابط‏ عمومی»

هم زمان با مجمع عمومی سالیانه انجمن روابط عمومی ایران، «منشور اخلاقی و ارزش های حرفه ای روابط عمومی» تصویب و به تمامی اعضاء ابلاغ گردید.

خسرو رفیعی، رئیس انجمن روابط عمومی ایران با بیان این مطلب، گفت: «رشد و توسعه حرفه روابط عمومی نیازمند مدل و چهارچوب های عملیاتی است، بدین منظور لازم بود یک مدل کاربردی، فراگیر و متناسب با فضای روابط عمومی ایران تدوین گردد. بدین جهت، کمیته ای متشکل از متخصصان دانش آموخته و مجرب با سوابق کاری درخشان در  روابط عمومی تشکیل و اقدمات لازم را برای نگارش و تدوین این منشور به انجام رساندند که پس از تصویب در هیأت مدیره انجمن در صحن مجمع عمومی مطرح و خوشبختانه با رأی قاطع مجمع مورد تصویب قرار گرفت.»

رفیعی با اشاره به جایگاه انجمن در نهاد روابط عمومی ایران تأکید کرد: «از آنجایی که این تشکل حرفه ای و تخصصی، اولین و قدیمی ترین انجمن کشور بوده است، لذا مسئولیت مهمتری را بر عهده دارد. این انجمن، متعهد به پیشگامی و راهبری این حرفه است و باید بتواند تمامی نیازهای نهاد روابط عمومی را برآورده سازد. از این رو تهیه، تدوین و انتشار این منشور یک ضرورت راهبردی برای انجمن تلقی شده و مورد انتظار دائمی اعضاء بوده است. بدین جهت از درگاه خداوند متعال سپاسگذاریم که توانسته ایم انتظار فعالان و متخصصان روابط عمومی ایران را برآورده سازیم.»

دکتر احمد پاکزاد، عضو ارشد انجمن و مسئول تدوین این منشور هم با اشاره به ضرورت و محتوای آن، گفت: «از آنجایی که حرفه روابط ‏عمومی، به عنوان بخش مهمی از دانش ارتباطات، بازوی توانمند سازمان‏ ها و کسب و کارها برای حیات پایدار است. لذا نقش حیاتی روابط‏ عمومی، زمانی به درستی ایفا‏ می شود که فعالان و متخصصان دانش ‏محور، متعهد و پای ‏بند به اصول و ارزش‏ های حرفه‏‏ای ‏در آن حضوری مؤثر داشته باشند. این مهم محقق نمی گردد، مگر آنکه یک مدل مطلوب و روش ایده آل برای آن تعریف نمود تا فعالان این حرفه قادر باشند با استفاده از مفاد این سند، وضعیت خود را ارزیابی کرد، نقاط قوت را تقویت نموده و برای اصلاح تقاط ضعف، تلاش کنند. در تدوین منشوری که مورد تصویب و ابلاغ مجمع عمومی انجمن قرار گرفته، تلاش گردید، ابعاد چهارگانه ارزش های اخلاقی، ارزش های حرفه ای، دانش حرفه ای و رهنمودهای حرفه ای مورد نیاز روابط عمومی منطبق با شرایط کنونی کشور و با قابلیت استفاده در تمامی نهادها و سازمان های دولتی، عمومی و خصوصی جمع بندی و ارائه شوند.»

وی با تأکید بر ماهیت این منشور افزود: «روح این منشور بر ماهیت حرفه ای گری دلالت دارد و هویت روابط عمومی را به عنوان یک ستون اصلی در حیات پایدار سازمان ها تبیین کرده است. لذا بدین وسیله می توان تمایز و تفاوت بین حرفه ای بودن و یا نبودن را تشخیص داد. با توجه به رشد علمی و اجرایی روابط عمومی، باید فعالان، متخصصان و کارگزاران روابط عمومی، افراد حرفه ای باشند و الزاماً نیاز با پالایش وجود دارد.»

 

 

لازم به ذکر است متن این منشور در وب سایت انجمن به نشانی http://www.prsir.org/new/Site.aspx?page=75 در دسترس همگان قرار گرفته است.

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.