شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 2936
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 23 آذر 1400 - 13:59 | 97 بازدید | ارسال توسط :
یک کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد:

تلاش آمریکا برای فلج کردن اقتصاد چین

یک کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه آمریکا و کشورهای اروپایی در تلاش هستند اقتصاد چین را فلج کنند، اعلام کرد: یکی از ویژگی های چین انضباط اداری است و برهمین اساس آمریکا به سادگی نمی تواند مانع پیشرفت اقتصادی آن شود. حسن هانی زاده با اشاره اینکه چین به جای دلار یک ارز جدید […]

تلاش آمریکا برای فلج کردن اقتصاد چین

یک کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه آمریکا و کشورهای اروپایی در تلاش هستند اقتصاد چین را فلج کنند، اعلام کرد: یکی از ویژگی های چین انضباط اداری است و برهمین اساس آمریکا به سادگی نمی تواند مانع پیشرفت اقتصادی آن شود.
حسن هانی زاده با اشاره اینکه چین به جای دلار یک ارز جدید در شرق ایجاد می کند تا با آمریکا در رقابت باشد، تصریح کرد: آمریکا در تلاش است چین به نقطه هدف گذاری اقتصادی دست پیدا نکند چرا که این کشور را رقیب قدرتمند نظامی و اقتصادی برای خود می داند.
او به در راس بودن چین در مرکز شانگهای اشاره کرد و ادامه داد: این کشور بیشترین بازار تولیدات را در جهان دارد و می تواند یک رقیب جدی برای آمریکا باشد .
این کارشناس مسائل اقتصادی با تاکید بر اینکه چین با جمعیت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر توانسته با برنامه ریزی و استراتژی به کشور قدرتمند اقتصادی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: این چین تنها کشوری است که طی سه سال توانسته جهش اقتصادی بسیار بالایی داشته باشد.
هانی زاده با بیان اینکه سطح تولیدات چین یک سوم منطقه و دو سوم کل جهان را در بر می گیرد، اظهار کرد: این کشور هدفگذاری بالایی در جهان داشته و توانسته است اقتصاد پویا و پایداری ایجاد کند.
او به تاثیر اقتصادی ویروس کرونا بر این کشور اشاره کرد و ادامه داد: چین شرایط و مشکلات اقتصادی که در زمان شیوع کرونا ایجاد شد را با مدیریت پویا و منضبط، کنترل کرد و حرکت و جهشی برای بازسازی اقتصاد و خروج از این بحران انجام داد.
این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه چین در حال پیشرفت و رقابت با کشورهایی نظیر آمریکا، ژاپن و اتحادیه اروپا است، اذعان کرد: هدف گذاری و برنامه ریزی این کشور به طوری است که در یک دهه آینده به عنوان قدرت برتر اقتصادی از تمام کشورها پیشی می گیرد.
هانی زاده به جنگ نرم اقتصادی بین آمریکا و کشورهای اروپایی با چین اشاره کرد و افزود: با شرایط منضبطی که چین در اداره کشور دارد، مشخص است بین دولت و ملت همگرایی به لحاظ فعالیت اقتصادی وجود دارد تا در آینده ای نزدیک به جایگاه برتر اقتصادی برسد.
به گفته او؛ چین در آینده به عنوان حکم مهم اقتصادی جهان در منطقه شرق ظاهر می شود و به اقتصاد شرق تحرک بیشتری می بخشد .

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.