شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 2940
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 23 آذر 1400 - 14:12 | 132 بازدید | ارسال توسط :
یک جامعه شناس و استاد دانشگاه:

تلاش مردم چین برای رسیدن به رتبه اقتصادی برتر جهان

یک جامعه شناس و استاد دانشگاه اعلام کرد: اگرچه ساختار اقتصادی چین تحت کنترل دولت این کشور است اما مردم چین هم برای رسیدن به رتبه برتر جهان در کنار آنها تلاش می کنند. امان الله قرایی مقدم با بیان اینکه حاکمیت چین بر رونق اقتصاد کشورش تاثیر بسیاری گذاشته است، تصریح کرد: در چین […]

تلاش مردم چین برای رسیدن به رتبه اقتصادی برتر جهان

یک جامعه شناس و استاد دانشگاه اعلام کرد: اگرچه ساختار اقتصادی چین تحت کنترل دولت این کشور است اما مردم چین هم برای رسیدن به رتبه برتر جهان در کنار آنها تلاش می کنند.
امان الله قرایی مقدم با بیان اینکه حاکمیت چین بر رونق اقتصاد کشورش تاثیر بسیاری گذاشته است، تصریح کرد: در چین زمانی که مشکل اقتصادی ایجاد می شود به دلیل وجود بیمه همگانی و حمایت های مالی، مردم در تنگنا قرار نمی گیرند.
او اظهار کرد: در کشور چین صاحب نظران علمی، امور اقتصادی را اداره می کنند و این مسئله برای آنها بسیار مهم است که چه افرادی منسب و مسئول در امور اقتصادی هستند.
به گفته این جامعه شناس و استاد دانشگاه؛ ساختار اقتصاد هر کشور به برنامه ریزان، کارگزاران و افرادی که از اقتصاد علمی به جای اقتصاد سیاسی برای اداره کشور استفاده می کنند بستگی دارد.
قرایی مقدم خاطر نشان کرد: کشورهای همانند آمریکا، آلمان و … که قدرت های برتر محسوب می شوند، نسبت به کشور چین، ضربه اقتصادی بسیاری در برابر ویروس کرونا خورده اند.
او به تفاوت استراتژی و پیش بینی ها در امور کشورها اشاره کرد و ادامه داد: به طور قطع همراهی، همدلی و همکاری مردم چین در قدرتمندی این کشور تاثیر بسزایی دارد.
این جامعه شناس و استاد دانشگاه به اثرات اندک اقتصادی ویروس کرونا در کشور چین اشاره کرد و افزود: رانت، رشوه، سواستفاده، توجه به حزب و طایفه های خاص، روابط غیرقانونی در این کشور وجود ندارد.
قرایی مقدم با تاکید بر اینکه کشور پیشرفته ای همچون چین سریعتر از سایر کشورها می تواند مشکلات را حل کند و خود را با وضعیت به وجود آمده مطابقت دهد، خاطر نشان کرد: این مهم به دلیل وجود سرمایه های اجتماعی است که عنصر آن اعتماد عمومی مردم این کشور به حکومت خود است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.