شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 10303
  پرینتخانه » اقتصادی, ویژه تاریخ انتشار : 28 شهریور 1401 - 15:20 | 136 بازدید | ارسال توسط :

حجم مبادلات ایران و آفریقای جنوبی حدود ۳۰ تا ۵۰ میلیون دلار در ماه است

سفیر جمهوری آفریقای جنوبی در ایران گفت: حجم تجاری بین ایران و آفریقای جنوبی حدود ۳۰ تا ۵۰ میلیون دلار در ماه است.
حجم مبادلات ایران و آفریقای جنوبی حدود ۳۰ تا ۵۰ میلیون دلار در ماه است

به گزارش خبرنگار ما، دکتر ویکا خومالو سفیر جمهوری آفریقا جنوبی در ایران در نشست خبری تجارت بخش خصوصی با قاره آفریقا که بعداز ظهر امروز برگزار شد،گفت: این جلسه برای همکاری ایران با آفریقا است که باید بگویم این همکاری به قرن ۱۷ بر می گردد در واقع از زمانی که کشورهای آفریقایی توانستند استقلال پیدا کنند تجارت با ایران را برقرار کردند. از طرفی باید بگویم توجه ویژه دارم بر تجارت بین المللی با ایران است همچنین یک توافقنامه بین ۵۵ کشور آفریقایی انجام شده است تا راهی باز شود برای آسان تر شدن مبادلات بین کشورهای آفریقایی که البته خارج از تبادلات تجاری با سایر کشورها است.

وی افزود: به طور متوسط حجم تجاری بین ایران و آفریقای جنوبی حدود ۳۰ تا ۵۰ میلیون دلار در ماه است و بیشترین محصول از آفریقای جنوبی به طور غیر مستقیم از طریق کشور دبی وارد ایران می شود البته آمار واردات به کشور اگر به طور مستقیم وارد کشور ایران شود میزان آن خیلی بیشتر از ۵۰ میلیون دلار است.

سفیر جمهوری آفریقای جنوبی در ایران ادامه داد: در سفری که در سال ۱۳۹۵ که رییس جمهور آفریقا در زمان ریاست جمهوری آقای روحانی به ایران آمد توافق نامه ای شد تا حجم مبادلات بازرگانی به ایران حدود ۲ میلیارد دلار باشد اما اکنون این مبلغ خیلی کمتر از آن است.

سفیر جمهوری آفریقای جنوبی گفت: رییس جمهوری ایران سال آینده میلادی برای تقویت مبادلات تجاری به کشور آفریقا سفر خواهند کرد.

دکتر ویکا خومالو سفیر جمهوری آفریقا جنوبی در ایران گفت: ایران و آفریقای جنوبی چندین تفاهم نامه دارند که می توان به حوزه آموزش ، معدن خودرو ومواد غذایی اشاره کرد. البته یکسری مشکلات برای اجرای آنها وجود دارد که باید طی تعامل دوسویه برطرف شده تا به مرحله عملیاتی برسد.

وی افزود: دیپلماسی اقتصادی باید بگویم وزیر خارجه آفریقا به چندین استان ایران سفر می کنند تا از طریق منطقه ای هم بتوانند مبادلات و فرصت های تجاری را دنبال کنند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.