شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 4047
  پرینتخانه » ویژه تاریخ انتشار : 06 فروردین 1401 - 2:16 | 127 بازدید | ارسال توسط :

دلسوزی عرضه کننده سلاح کشنده برای غیرنظامیان!

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده نگران تلفات غیرنظامیان ناشی از حمله روسیه به اوکراین است. البته، این اظهارات خودش اشکال چندانی ندارد زیرا تلفات غیرنظامیان به هر دلیلی که باشد، چیز بدی است. اما این اظهارات که از زبان سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بیان شد، کمی بوی عجیبی می دهد […]

دلسوزی عرضه کننده سلاح کشنده برای غیرنظامیان!

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده نگران تلفات غیرنظامیان ناشی از حمله روسیه به اوکراین است. البته، این اظهارات خودش اشکال چندانی ندارد زیرا تلفات غیرنظامیان به هر دلیلی که باشد، چیز بدی است.

اما این اظهارات که از زبان سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بیان شد، کمی بوی عجیبی می دهد زیرا آمریکا در یوگسلاوی حداقل ۲۵۰۰ غیرنظامی را و در سوریه، عراق، افغانستان و سومالی ۲۲ هزار تا ۴۸ هزار غیرنظامی را کشته است.

به هر حال، آمریکا حالا می گویند دلش برای غیرنظامیان اوکراین می سوزد. همان طور که اشاره شد، این اظهارات خودش هیج اشکالی ندارد، اما اینکه آیا آمریکا واقعاً از ته دل امیدوار است که اوکراین صلح پیدا کند و غیرنظامیان از خطرات خلاص شود، هنوز جای سئوال است. زیرا همانطور که می دانیم، همزمان با ایراد اظهارات فوق خانم ند پرایس مبنی بر نگرانی آمریکا از امنیت غیرنظامیان اوکراینی، محموله های کمکی نظامی یکی پس از دیگری به اوکراین سرازیر می شود.

در ۱۶ مارس، آمریکا کمک تسلیحاتی ۸۰۰ میلیون دلاری به اوکراین را اعلام کرد و صرفا در هفته گذشته، مجموع کمک های تسلیحاتی ایالات متحده به اوکراین به ۱ میلیارد دلار رسید. از میان این سلاحها می توان به ۸۰۰ سیستم پدافند موشکی، ۹ هزار سیستم ضد زره قابل حمل و با دقت بالا، ۷ هزار سلاح سبک مانند نارنجک انداز مسلسل، و ۲۰۰۰ گلوله توپ و تفنگ نام برد. البته کمک نظامی آمریکا به اوکراین محدود به اینها نیست.

وقتی این سلاح‌ها به میدان نبرد سرازیر می‌شود، چطور می توانیم انتظار یابیم که صلح به زودی در اوکراین ایجاد شود و تلفات غیرنظامیان کاهش یابد؟

اگر واقعا نگران غیرنظامیان در اوکراین بود، آمریکا باید به جای مسلسل و گلوله های توپخانه، کمکهای بشردوستانه مانند غذا و کیسه خواب را به اوکراین ارسال کند. مضحک این است که چین که به خاطر موضعش در موضوع اوکراین باعث نارضایتی آمریکا شده، لوازم بشردوستانه مانند غذا، شیرخشک کودکان، کیسه خواب، لحاف و تشک ضد رطوبت را به اوکراین فرستاده است، و آمریکا که می گوید دلش برای غیرنظامیان اوکراین می سوزد، در حال انتقال سلاحهای کشنده به میدانهای نبرد در اوکراین است.

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.