شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 5926
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 17 خرداد 1401 - 21:54 | 140 بازدید | ارسال توسط :
علت شیوع آبله میمون؛

رابطه نزدیک یک زن آمریکایی با میمون آلوده به آبله

چهار ماه قبل، میمون فراری آلوده به ویروس آبله در ارتباطی نزدیک، یک زن آمریکایی در ایالت پنسیلوانیا را به آبله میمون آلوده کرد.
رابطه نزدیک یک زن آمریکایی با میمون آلوده به آبله

مایک اسنایدر خبرنگار روزنامه USA Today گزارش داد در ۲۳ ژانویه ۲۰۲۲ (۴ ماه قبل)، یک دستگاه کامیون مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا (CDC) که ۱۰۰ میمون را برای تحقیقات حمل می‌کرد، دچار حادثه شده و بر اثر آن، ۴ میمون فرار کردند. گرچه سه میمون پیدا شد اما یک میمون هرگز پیدا نشد. همه این میمون‌ها از جزیره موریس در قاره آفریقا که دقیقا اپیدمی آبله میمون در آنجاست به آمریکا منتقل شده بودند.

 

هنگام تلاش برای یافتن میمون‌های فراری، CDC آمریکا به مردم هشدار داد که این میمون‌های فراری ممکن است حامل آبله میمون و ویروس میمون B باشند که می‌تواند سلامتی مردم را به خطر بیاندازد. در نتیجه، یک زن از ایالت پنسیلوانیا به نام میشل فالون پس از تماس نزدیک با این میمون‌های فراری دچار علائم آبله میمون شد.

این به ظاهر حادثه در حالی رخ داد که در مارس ۲۰۲۱ (۱۴ ماه قبل)، یک رزمایش با سناریو «حمله تروریستی با آبله میمون» در آمریکا انجام شد. دو سازمان غیردولتی آمریکا به نامهای «NTI» و «کنفرانس امنیتی مونیخ» که هر دو سبقه نظامی دارند، مشترکاً این رزمایش را انجام دادند و سناریوی آن نیز به این شرح بود: “در ۱۵ می ۲۰۲۲، کشور «آرنیکا» با استفاده از ویروس آبله میمون که در آزمایشگاه اصلاح شده است، به کشور همسایه قدرتمند خود به نام «برینیا» حمله تروریستی خواهد کرد. در نهایت، این رویداد منجر به آلودگی ۳٫۲ میلیارد نفر در سراسر جهان به این ویروس و مرگ ۲۷۱ میلیون نفر بر اثر آن خواهد شد.”

این رزمایش پیشگویانه نه تنها سناریوی آن مشخصا آبله میمون بود، بلکه زمان همه گیری آبله میمون در این سناریو در یک زمان بسیار دقیق یعنی ۱۵ مه سال ۲۰۲۲ (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱) تعیین شده بود.

کشورهای عضو گروه هفت شامل (آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا، آمریکا و کانادا) نیز رزمایش آمادگی برای شیوع ویروس آبله را برگزار کردند با این سناریو که ویروس آبله پس از گاز گرفتن توسط پلنگ شیوع یابد.

 

 

ابعاد دیگر ماجراجویی آمریکا در خصوص ویروس آبله میمون آنگاه نمود بیشتری یافت که در ۱۹ نوامبر ۲۰۲۱ (۶ ماه قبل)، افشاگری بزرگی دامن یک شرکت داروسازی در آمریکا را گرفت. مِرک (Merck) شرکت دارویی چندملیتی خصوصی در ایالات متحده، تعداد ۱۵ ویال ویروس آبله را بصورت مخفیانه در آزمایشگاه خود نگهداری می کرد. درحالی که سازمان جهانی بهداشت در سال ۱۹۸۰ ریشه‌کنی کامل ویروس آبله (واریولا) را اعلام کرده بود و طبق توافقات بین‌المللی، تنها دو آزمایشگاه در جهان (در آمریکا و روسیه) مجاز به نگهداری مقدار کمی از نمونه‌های ویروس آبله هستند.

در ۴ نوامبر ۲۰۲۱ (۷ ماه قبل)، «بیل گیتس» بنیانگذار میکروسافت در آمریکا هشدار داد: «ویروس آبله پتانسیل تبدیل شدن به یک سلاح بیولوژیکی را دارد. اگر یک بیوتروریست آبله را به ۱۰ فرودگاه بیاورد چه؟ اپیدمی‌های طبیعی و اپیدمی‌های ناشی از بیوتروریسم حتی ممکن است بدتر از آنچه امروز تجربه می‌کنیم باشد.»

 

 

اظهارات بیل گیتس در ادامه فعالیتهای نظامی آمریکا بر روی ویروس آبله میمون گویای پنهان کاری ایالات متحده در یک پروژه جنگ بیولوژیک است که بزودی دامن خود مردم آمریکا و سایر کشورهای جهان را خواهد گرفت.

دانش پیشرفته آمریکا در حوزه بیوتکنولوژی مرهون آزمایش‌های بیوشیمیایی بر روی انسانها و نیز رزمایش‌های بیولوژیک است. سابقه دولتمردان آمریکا در آلوده کردن عمدی مردم کشورشان به سیفلیس (ایالت آلاباما- سال ۱۹۳۲) و آلوده کرده و سربازان خود با گاز خردل (وزارت دفاع آمریکا- ۱۹۹۳) و … بیانگر آن است که این دولت، جان و زندگی مردم خود را جدی نگرفته و بعید نیست که با هدف توسعه جنگ افزارهای بیولوژیک خود، زندگی مردم دیگر کشورها را به بازی بگیرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.