شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 3714
  پرینتخانه » بین الملل, ویژه تاریخ انتشار : 03 اسفند 1400 - 15:48 | 185 بازدید | ارسال توسط :

رقابت پذیری و انعطاف کسب و کارها در چین

یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: به دلیل همه گیری ویروس کرونا، کسب و کارهای کشور چین تحت تاثیر قرار نگرفت زیرا کارها به صورت پاره وقت و با نظارت انجام شد اما به طور کامل تعطیل نشد. دکتر حمیدرضا جیهانی به اپیدمی کرونا در سه سال اخیر اشاره کرد و افزود: این ویروس در […]

رقابت پذیری و انعطاف کسب و کارها در چین

یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: به دلیل همه گیری ویروس کرونا، کسب و کارهای کشور چین تحت تاثیر قرار نگرفت زیرا کارها به صورت پاره وقت و با نظارت انجام شد اما به طور کامل تعطیل نشد.
دکتر حمیدرضا جیهانی به اپیدمی کرونا در سه سال اخیر اشاره کرد و افزود: این ویروس در همه حوزه ها و زیرساخت های جامعه اثربسزایی گذاشت.
این اقتصاددان با بیان اینکه کسب و کارها نیز تاثیرپذیر هستند، ادامه داد: با تغییر و تحولاتی که در روابط انسانی رخ داد، یعنی تبدیل نوع رفت و آمدها و ارتباط ها از بستر حضوری به مجازی، حوزه اقتصادی نیز متحول شد.
او به فضای کسب و کار چین اشاره کرد و افزود: کسب و کارها در چین با فضاهای اروپا و آمریکا و دیگر کشورهای پیشرفته تفاوت های ساختاری متعددی دارد. در چین کسب و کارها به صورت رقابتی انجام می شود به همین دلیل در موقعیت های مختلف سریعا انعطاف پذیر می شوند و توانستند با موضوع کرونا کنار بیایند و کسب و کارهای کشور را حفظ کنند.
این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه منابع سنگینی در اوراق خزانه آمریکا متعلق به چین است، اعلام کرد: شرکت های تکنولوژیک و تولیدی چند ملیتی در چین آمریکایی و اروپاییانی هستند که در این کشور سرمایه گذاری کرده اند.
این اقتصاددان خاطرنشان کرد: چین با توجه به حجم جمعیت و نیروی کار خود می تواند در حوزه اقتصادی به رشد و توسعه بالا برسد.
او عنوان کرد: ساختارهای حکومتی و چارچوب های اقتصادی این کشور تلفیقی از نظام اقتصادی کاپیتالیسم یا همان نظام اقتصاد دولتی است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.