شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 3887
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 18 اسفند 1400 - 11:56 | 123 بازدید | ارسال توسط :

ریشه‌کنی فقر مطلق در ۲ هفته؛ عملیات غیرممکن!

🔸 *تو چرا باز بگفتی سخنی* 🔸 *که در آن هیچ نباشد ثمری* 🔹سلطان بر محکوم خشم گرفت و گفت: «ببرید و ۱۰ هزار تازیانه بر او زنید.» صاحب دلی از این دستور تأسف خورد و گفت: «قبله عالم یا نمی‌داند ۱۰ هزار چه عددی است یا تازیانه چیست! وگرنه می‌دانست که نمی‌شود به کسی […]

ریشه‌کنی فقر مطلق در ۲ هفته؛ عملیات غیرممکن!

🔸 *تو چرا باز بگفتی سخنی*
🔸 *که در آن هیچ نباشد ثمری*

🔹سلطان بر محکوم خشم گرفت و گفت: «ببرید و ۱۰ هزار تازیانه بر او زنید.» صاحب دلی از این دستور تأسف خورد و گفت: «قبله عالم یا نمی‌داند ۱۰ هزار چه عددی است یا تازیانه چیست! وگرنه می‌دانست که نمی‌شود به کسی ۱۰ هزار تازیانه زد!»

🔹حال کسی که دائم می‌گوید سریع، فوری، انقلابی، در کمتر از ۲ هفته مانده تا پایان سال می‌گوید: *«تا پایان سال باید فقر مطلق در کشور ریشه‌کن شود و این شدنی است.»* و گواه می‌آورد که: *«این تجربه موفق که در مشهد مقدس در زمینه ریشه‌کن کردن فقر مطلق داشتیم باید به کل کشور تعمیم داده شود.»*

🔹 *یاللعجب!*

🔹باید گفت: «یا او نمی‌داند فقر مطلق چیست و از گستره‌اش در کشور بی‌اطلاع است و یا نمی‌داند ۱۵ روز فرصت تا پایان سال، یعنی واقعاً چقدر زمان! وگرنه می‌دانست نمی‌شود ظرف دو هفته حدود ۳۰ میلیون نفر را از زیر خط فقر مطلق خارج کرد!»

🔹آیا او نمی‌داند که پدیده *«کُنْ فَیَکونُ»* (سوره یس آیه ۸۲) مخصوص ذات باری تعالی است؛ آن هم در مقام محاجه با منکران قیامت. وگرنه آنچه در طول تاریخ آفرینش در تمامی پدیده‌های هستی شاهد هستیم، این است که *«نظام حاکم بر جهان نظام تدریج است».* تکامل و شکل‌گیری پدیده‌های طبیعی به تدریج رقم می‌خورد و در نظامات سیاسی و اجتماعی که بی‌تردید مجموعه‌ای از عوامل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و… باید دست به دست هم دهند تا وضع موجود را به شرایط مطلوب ارتقاء دهند.

🔹طبق گزارش پایش فقر که در تابستان امسال توسط وزارت تعاون منتشر شد، حدود یک سوم ایرانی‌ها یعنی تقریباً ۱۰ میلیون خانوار ایرانی زیر خط فقر مطلق قرار دارند؛ دقت کنید، زیر خط فقر نه! زیر خط فقر مطلق! یعنی درباره افرادی که درآمدشان تنها قوت لایموت‌شان را کفایت می کند صحبت می‌کنیم.

🔹امید است صاحب‌نظران و اهل علم و تخصص به ایشان توضیح دهند، وقتی تا کمتر از دو هفته دیگر زمان تحقق این وعده فرا رسد و آب از آب تکان نخورده باشد، این سخنان دستاوردی جز افزایش بی‌اعتمادی جامعه به دولت و بی‌اعتباری سخنان دولت‌مردان در اذهان مردم را در پی نخواهد داشت و تنها به کار سودجویان و فرصت‌طلبان می‌آید.

🎧 _(برای شنیدن فایل صوتی این مطلب، به پیج اینستاگرام زیر مراجعه کنید.)_
https://instagram.com/mohammad.javad.mozaffar

نویسنده : محمدجواد مظفر
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.