شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 3353
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 05 بهمن 1400 - 23:34 | 178 بازدید | ارسال توسط :
یک کارشناس روابط بین‌الملل:

رییس جمهور چین برنامه هایش را با همراهی مردم پیش می برد

یک کارشناس روابط بین‌الملل عنوان کرد: چین از سرمایه های خارجی و نیروی کار ارزان خود استفاده کرد و قدم در راه پیشرفت اقتصادی گذاشت. دکتر محسن جلیلوند با بیان اینکه بعد از دوران مائو، چین به این نتیجه رسید که باید وضعیت اقتصادی را تغییر دهد، اظهار کرد: نگرش آنها این بود که در […]

رییس جمهور چین برنامه هایش را با همراهی مردم پیش می برد

یک کارشناس روابط بین‌الملل عنوان کرد: چین از سرمایه های خارجی و نیروی کار ارزان خود استفاده کرد و قدم در راه پیشرفت اقتصادی گذاشت.
دکتر محسن جلیلوند با بیان اینکه بعد از دوران مائو، چین به این نتیجه رسید که باید وضعیت اقتصادی را تغییر دهد، اظهار کرد: نگرش آنها این بود که در دوران مائو امنیت را تامین کردند و امروز باید به توسعه اقتصادی و رفاه مردم بها دهند.
او با اشاره به اینکه از زمان شی جین پینگ این اقدام انجام شد، تصریح کرد: شی با عقاید کمونیستی که دارد همراهی مردم را مطالبه کرد و توانست برنامه های خود را پیش ببرد.
این کارشناس روابط بین‌الملل با تاکید بر اینکه اولین اقدام آنها کاهش تقابل با جهان بود، خاطرنشان کرد: آنها در قدم اول، مسائلی که با دنیا داشتند را کاهش دادند. بعد به تخصص روی آوردند و خودشان را با اقتصاد جهانی منطبق کردند.
جلیلوند ادامه داد: آمارها در چین نشان می دهد ۶۰۰ میلیون نفر از زیر خط فقر خارج شده اند که کار بسیار فوق العاده ای است. مردمی که اکنون در چین هستند در سالهای گذشته معروف به چین دوچرخه سوار بودند اما اکنون همه کشورهای جهان سوم برای خرید خودروی آنها التماس می کنند که البته خودروهای گران خود را به آمریکا و اروپا می فرستند.
او با بیان اینکه خیز به سوی تکنولوژی نو یکی دیگر از عوامل موفقیت و رشد اقتصادی چین است، عنوان کرد: آنها شرایط قرن بیستم و بیست و یکم را تلفیق کردند و به سمت توسعه و رشد رفتند.
این کارشناس روابط بین‌الملل اعلام کرد: چین ۱۵ درصد و آمریکا ۲۲ درصد اقتصاد دنیا را در برمی گیرند. چین با هدفگذاری که دارد معتقد است، تا سال ۲۰۳۰ تا۲۰۴۰ آمریکا را پشت سر می گذارد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.