شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 1744
  پرینتخانه » آخرین اخبار, بین الملل تاریخ انتشار : 07 شهریور 1400 - 12:48 | 136 بازدید | ارسال توسط :
یک اقتصاددان و استاد دانشگاه:

سیاستهای تشویقی حزب حاکم چین در کنترل کرونا

یک اقتصاددان و استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه بخش بسیاری از غلبه چین بر کرونا، اطلاع رسانی حاکمیت و روحیه همکاری مردم آن کشور بوده است، اعلام کرد: کشور چین با آن همه جمعیت، بدون همراهی مردم و برنامه ریزی مناسب حاکمیت نمی توانست به سرانجام خوبی برسد.
سیاستهای تشویقی حزب حاکم چین در کنترل کرونا

حسن گلمرادی با اشاره به اینکه بیماری کووید ۱۹ یا کرونا علاوه بر تاثیر در بخش سلامت جامعه، بخش اقتصاد را نیز از آثار خود بی بهره نکرده است، اظهار کرد: این ویروس منحوس جدای از به کام مرگ کشاندن تعداد بسیاری از افراد در سطح جهان بیشتر از جنگ های جهانی، اثرات عمیقی بر اقتصاد جهانی گذاشته است.
او اضافه کرد: برخی برآوردها حاکی از آن است که کووید ۱۹ و وابستگان آن تولید ناخالص ملی جهان را حدود ۳.۴ درصد در سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ کاهش داده است.
این استاد دانشگاه عنوان کرد: سازمان بین المللی کار(Ilo) بر این اعتقاد است که نیروی انسانی و میزان اشتغال شدیدا تحت تاثیر کرونا قرار گرفته و برآورد کرده است که در سال ۲۰۲۰ حدود ۸.۸ درصد به نرخ بیکاران افزوده شده است. به این معنا که حدود ۲۵۰ میلیون بیکار در سطح جهان به جمع بیکاران یا به عبارت دقیق تر به جمع فقرا اضافه شده است.
این اقتصاددان به تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی اشاره کرد و گفت:تاثیر کرونا آنقدر عمیق گزارش شده به گونه ای که حتی از رکود سال ۲۰۰۸ عمیق تر و پر اثر تر بوده است. گرچه این ویروس ممکن است ابتدا طرف عرضه اقتصاد را با کاهش تولید کسب و کارها و صنایع تحت تاثیر قرار دهد اما آثار کاهش طرف تقاضا نیز به آن اضافه می شود.
گلمرادی خاطرنشان کرد: بسیاری از دولت ها با سیاست های تشویقی و تحریکی نظیر حمایت از مشاغل و کسب و کارهای آسیب دیده از طریق ابزارهای مالی و پولی نظیر کاهش مالیات و اعطای تسهیلات و مشوق های دیگر تا حدودی جلوی رکود اقتصادی را گرفتند. حتی سبب ایجاد رشد اقتصادی فراتر از پیش بینی شده اند.
او ادامه داد: از جمله این کشورها، چین است که با محرک حدود ۵۰۰ میلیارد دلاری در سال گذشته به جنگ با کرونا رفت و این سیاست در کنار واکسن و فواصل اجتماعی و محدودیت های دیگر ، اثرات خوبی به همراه داشت و باعث شد تا در سال ۲۰۲۰ حتی ۳ درصد فراتر از پیش بینی رشد اقتصادی داشته باشد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.