شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 10092
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 20 شهریور 1401 - 16:16 | 172 بازدید | ارسال توسط :
نکواشت چهل و سومین سالگرد درگذشت آیت الله طالقانی؛

شاهکار شخصیت طالقانی کشتن عجب بود

آئین نکواشت چهل و سومین سالگرد ارتحال آیت الله سید محمود طالقانی در مجموعه فرهنگی تاریخی سعد آباد( موزه ملت) برگزار شد.
شاهکار شخصیت طالقانی کشتن عجب بود

پس از پخش سرود جمهوری اسلامی و تلاوت قرآن کریم، سید مهدی طالقانی فرزند آیت الله طالقانی به جایگاه سخنرانی رفت و سخنان خودرا ایراد کرد:
سید مهدی طالقانی فرزند آیت الله طالقانی سخنان خود را پیرامون شوراها که ایده آیت الله طالقانی بود آغاز کرد و از به اجرا نیامدن کامل این ایده طالقانی که از اصول قانون اساسی است گلایه کرد طالقانی در ادامه گفت البته چندین سال است که شوراها بصورت نیم بند اجرا می شود اما با ایده طالقانی فاصله بسیار زیاد دارد.
مهدی طالقانی در ادامه سخنان خود گفت که به ما ایراد گرفتند که چرا در کاخ سعد آباد مراسم آیت الله طالقانی را کرفتید و باید به این دوستان گفت اینجا دیگر کاخ نیست و مجموعه فرهنگی سعد آباد است.
سپس حجت الاسلام و المسلمین مفید کیایی نژاد نماینده پیشین طالقان در مجلس شورای اسلامی
خاطراتی از آیت الله طالقانی بیان کرد.
مفید کیایی نژاد تاکید کرد که من ۴۸ خاطره از مرحوم طالقانی دارم.
امام رضوان تعالی علیه اگر به هر شخصیتی دویا سه مدال داده به آیت الله طالقانی ۳۲ مدال داده است.
آیت الله طالقانی مجتهد مسلم بود و عظمت علمی آن مرحوم را می توانیم در آثار و کتابهای آن زنده یاد بخصوص پرتوی از قرآن ببینیم.طالقانی از زی طلبگی خود خارج نشد مثل مرحوم پدرش سید ابوالحسن طالقانی که متاسفانه برخی از هم لباسهای ما بابرخی رفتارهای ناپسند باعث بدبینی مردم به قشر روحانیت شدند. آیت الله طالقانی وپدرش جاذبه شان بیشتر از دافعه شان بود اما متاسفانه برخی مسئولان ما دافع شان بیشتر از جاذبه شان است.
آیت الله طالقانی مرد شماره دو انقلاب بود و انقلاب را درزمان تبعید امام خمینی رضوان الله تعالی علیه آیت الله طالقانی درایران رهبری می کرد.
بعد از سخنرانی مفید کیایی نژاد گروه تواشیح به اجرای برنامه پرداختند.
بعداز تواشیح دکتر جلالی سفیر سابق ایران در یونسکو و مجری برنامه قرآن در صحنه تلویزیون و عضو شورای انقلاب در ابتدای انقلاب به ایراد سخن پرداخت.
دکتر جلالی آیت الله طالقانی را از اولیا الله دانست. جلالی تاکید کرد که دونفر در زندگی اش تاثیر فراوان داشتند وآن شهید مطهری و آیت الله طالقانی بودند.
جلالی گفت شهید مطهری در روز ۲۳ بهمن ۵۷ به من گفت بیا کارت دارم و رفتم وایشان مرا دردست مدیرعامل صداو سیما گذاشت من هم از شهید مطهری و آیت الله طالقانی خواستم که در رادیو و تلویزیون بیایند و برای مردم صحبت کنند.شهید مطهری رادیو را انتخاب کرد و من نزد آیت الله طالقانی رفتم واز ایشان خواستم در تلویزیون برای مردم تفسیر بگویند.
روز بعد از شهادت آیت الله مطهری اولین کسی که به خانه شهید مطهری آمد آیت الله طالقانی بود و مرحوم آیت الله طالقانی سخنران مراسم هفتم شهید مطهری بود.
شاهکار شخصیت طالقانی کشتن عجب بود.

نویسنده : علی شاملو_ روزنامه‌نگار، صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه‌های خبری صدای چراغ روشن و صدای چراغ امیدنیوز
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.