شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 5079
  پرینتخانه » اجتماعی, ویژه تاریخ انتشار : 26 اردیبهشت 1401 - 13:33 | 93 بازدید | ارسال توسط :
همزمان با یکصدمین سالگرد جمعیت هلال احمر؛

مانور بزرگ امداد و نجات در استان البرز برگزار شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز از برگزاری مانور بزرگ امدادی با سناریو زلزله ۶/۴ ریشتر همزمان با یکصدمین سالگرد جمعیت هلال احمر خبر داد.
مانور بزرگ امداد و نجات در استان البرز برگزار شد

به گزارش خبرنگار صدای چراغ روشن؛ در این مانور که در ساعت ۱۱ صبح روز یکشنبه بیست و پنجم اردیبهشت ماه آغاز شد،معاون استاندار،مدیر کل بحران،معاون لجستیک و پشتیبانی سازمان امداد و نجات،مدیران استانی و شهرستانی و دستگاه های عضو ستاد پیشگیری حضور داشتند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر افزود:بلافاصله پس از وقوع زلزله تیم ارزیاب به منطقه حادثه دیده اعزام شد و سپس با اعلام فرماندهی عملیات مستقر در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات EOC استان البرز، به ترتیب تیم های عملیاتی از جمله تیم واکنش سریع، آنست، جست و جو نجات، تیم آوار برداری، کوهستان،ارتباطات، خودروی نجات و آمبولانس به منطقه اعزام شد.

وی تصریح کرد:پس از ارزیابی میزان خسارت و نیازهای منطقه زلزله زده، تیم های اسکان اضطراری و تغذیه، چادرهای امدادی، موکت، پتو، اقلام زیستی و مواد غذایی به منطقه اعزام شد.

وی افزود: این مانور با هدف آمادگی نیروهای امدادی ، تقویت توان عملیاتی و بررسی نقاط ضعف احتمالی و پرسنل امدادی و نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر استان و دیگر دستگاه های خدمت رسان برگزار شد.

وی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر در راستای تحقق اهداف والای خود از جمله حمایت از زندگی و سلامت انسان‌ها با امداد رسانی به موقع در هنگام بروز حادثه و بحران، تلاش کرده در این خصوص گامهای موثری را بر دارد.

خلفی در جریان اجرای این مانور ضمن تقدیر عوامل امدادی و جوانان گفت: هدف از اجرای این مانور محک زدن توان ومیزان آمادگی مجموعه هلال احمر بوده و امیدوارم که بتوانیم با این میزان آمادگی منشاء ارائه خدمات شایسته ای به همه هموطنانمان باشیم.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.