شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 3535
  پرینتخانه » سیاسی, ویژه تاریخ انتشار : 21 بهمن 1400 - 13:15 | 108 بازدید | ارسال توسط :
معاون اسبق فرهنگی وزارت ورزش:

مراودات ورزشی بین ایران و چین به نفع هر دو کشور است/ راهکارهای اجرایی و عملیاتی در تقویت روابط ورزشی ایران و چین

معاون اسبق فرهنگی وزارت ورزش با اشاره به دیدار وزیر ورزش و جوانان ایران با وزیر ورزش چین اعلام کرد: مراودات ورزشی بین ایران و چین به نفع هر دو کشور است و امیدواریم بعد از این ملاقات راهکارهای اجرایی و عملیاتی در تقویت روابط ورزشی را شاهد باشیم. عبدالحمید احمدی با بیان اینکه خوشبختانه […]

مراودات ورزشی بین ایران و چین به نفع هر دو کشور است/ راهکارهای اجرایی و عملیاتی در تقویت روابط ورزشی ایران و چین

معاون اسبق فرهنگی وزارت ورزش با اشاره به دیدار وزیر ورزش و جوانان ایران با وزیر ورزش چین اعلام کرد: مراودات ورزشی بین ایران و چین به نفع هر دو کشور است و امیدواریم بعد از این ملاقات راهکارهای اجرایی و عملیاتی در تقویت روابط ورزشی را شاهد باشیم.
عبدالحمید احمدی با بیان اینکه خوشبختانه در این دیدار گفتگوهای بسیار مهمی برای توسعه ورزشی انجام شده که می تواند شامل موضوعات بسیاری باشد، اظهار کرد: ورزش بهترین فرصت و ارتباط تعامل فرهنگی بین ملت‌هاست و می تواند ایران و چین را به هم نزدیک کند، دوستی‌ها را گسترش دهد و صلح جهانی را پایدار کند و مراودات فرهنگی بین آنها را تقویت کند.
او با اشاره به رویدادهای بزرگ ورزشی در کشورهای مختلف، عنوان کرد: این رویدادها تاثیر بسیار خوبی در روابط کشورها دارد و مطمئنا المپیک زمستانی پکن یکی از همین رویدادها است که می تواند در روابط ایران و چین تاثیر بسیاری بگذارد.
معاون اسبق فرهنگی وزارت ورزش با بیان اینکه حضور ایران در المپیک زمستانی می تواند توسعه روابط دیپلماتیک بین ایران و چین را تقویت کند، تصریح کرد: عدم حضور و محرومیت از یک رویداد بین المللی فرصت مراوده با سایر کشورها را از بین می برد.
احمدی با تاکید بر اینکه عدم حضور یعنی محروم شدن از یک فرصت، خاطرنشان کرد: این امر طبعا توجیهی ندارد و باید در این موقعیت ها حضور فعال و پررنگی داشته باشیم.
او ادامه داد: در موقعیت های خاصی مانند المپیک یا جام جهانی ورود سیاست پررنگ تر می شود البته بستگی به این دارد که رقابت ها در چه کشوری برگزار شود و آن کشور در چه موقعیت سیاسی قرار داشته باشد.
معاون اسبق فرهنگی وزارت ورزش اضافه کرد: این رفتارهای سیاسی در کیفیت رقابت ها و اصل رقابت که ورزشی است تاثیرگذار نخواهد بود.
احمدی افزود: حضور در المپیک زمستان پکن یک فرصت برای همه کشورها است که ابتدا توانایی هایشان را اثبات کنند و پس از آن مراوده و روابط را با کشور میزبان و سایر کشورها ارتقا و تقویت کنند.
او بیان کرد: قابلیت ها و ظرفیت های خوبی در ورزش چین وجود دارد که می تواتد به تقویت ورزش این کشور کمک کند و بالعکس باعث ظرفیت های بیشتر آن شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.