شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 4326
  پرینتخانه » اقتصادی, ویژه تاریخ انتشار : 22 فروردین 1401 - 13:08 | 86 بازدید | ارسال توسط :
فاطمی‌امین، وزیر صمت تاکید کرد:

مشارکت تولیدکنندگان در طرح برخورد با عرضه قطعات قاچاق خودرو

وزیر صمت با اشاره به آغاز برخورد با عرضه قطعات قاچاق خودرو در بازار، اعلام کرد: تولیدکنندگان قطعات خودرو هم باید در این طرح مشارکت فعال داشته باشند.
مشارکت تولیدکنندگان در طرح برخورد با عرضه قطعات قاچاق خودرو

سید رضا فاطمی‌امین با بیان اینکه اگر چند برخورد با فروشندگان متخلف انجام شود، این حس را ایجاد می‌کند که قرار است حرکتی آغاز شود، اظهار کرد: همه دستگاه های مرتبط با مبارزه با کالای قاچاق برای برخورد با عرضه قطعات قاچاق خودرو در سطح بازار و بازرسی فروشگاه به فروشگاه همکاری می کنند.

او در نشست هماهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و وزارت صمت در حوزه مقابله با کالاهای قاچاق موجود در بازار و بخش قطعات خودرو عنوان کرد: در این بخش باید درج قیمت تولیدکننده بر روی لوازم یدکی با جدیت شروع شود. همچنین بازرسی حضوری از فروشندگان لوازم یدکی بخصوص در زمینه باطری با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی عملیاتی شود.

وی با تأکید بر لزوم اطلاع‌رسانی مجدد به فروشندگان از سوی اتحادیه‌های صنفی ادامه داد: این فرآیند یک کار بین بخشی است که ستاد مبارزه با قاچاق کالا، ناجا یا وزارت صمت به تنهایی نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: هم رهبر انقلاب بر روی مبارزه با قاچاق کالا تأکید دارند و هم دستور صریح رئیس‌جمهور است که مقابله با کالای تقلبی و قاچاق در بازار قطعات خودرو تشدید شود.

به گفته فاطمی‌امین، یک قطعه بی‌کیفیت در صنعت خودرو ممکن است به ایمنی سرنشینان ضربه بزند

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بر روی تکمیل زیرساخت‌ها مانند سامانه جامع تجارت متمرکز شدیم و کار تا جایی که باید پیش برود، انجام شد. همچنین از لحاظ قوانین هم مشکلی نداریم. تنها کاری که باید کرد این است که طرح را به صورت ویژه با همکاری همه دستگاه‌های مربوطه به پیش ببریم. ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قوه قضائیه و ناجا در این خصوص با وزارت صمت همکاری خواهند کرد.

وزیر صمت تصریح کرد: اگر چند برخورد با فروشندگان متخلف انجام شود، این حس را ایجاد می‌کند که قرار است حرکتی آغاز شود. تولیدکنندگان هم باید در این طرح مشارکت فعال داشته باشند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.