شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 3561
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 23 بهمن 1400 - 13:50 | 84 بازدید | ارسال توسط :
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه:

مشکل اختصاص بودجه به بنیاد شهید و خانواده ایثارگران رفع شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی از رفع مشکل اختصاص بودجه به بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال ۱۴۰۱ خبر داد. «رحیم زارع»‌ روز شنبه درباره کاهش بودجه خانواده ایثارگران از ۴۰ هزار میلیارد تومان به ۲۰ هزار میلیارد تومان بدون تصویب کمیسیون تلفیق گفت: بر اساس نشست انجام شده کاهش بودجه بنیاد […]

مشکل اختصاص بودجه به بنیاد شهید و خانواده ایثارگران رفع شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی از رفع مشکل اختصاص بودجه به بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

«رحیم زارع»‌ روز شنبه درباره کاهش بودجه خانواده ایثارگران از ۴۰ هزار میلیارد تومان به ۲۰ هزار میلیارد تومان بدون تصویب کمیسیون تلفیق گفت: بر اساس نشست انجام شده کاهش بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران از سه منبع برطرف شد و به همان مبلغ ۴۰ هزار میلیارد تومان بازگشت.

وی ادامه داد: اعتبار لازم برای تغییر وضعیت دانش آموزان درود زن شهرستان مرودشت و شین آباد پیرانشهر که در حوادث مدارس آسیب دیده بودند تصویب شد، و نیز هزینه عمل جراحی آنها هم در هیات رییسه تلفیق مصوب شد.

به گزارش ایرنا، پیش از این کمیسیون تلفیق بودجه سهم بنیاد شهید از فروش سهام را در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۴۰ هزار میلیارد تومان تعیین و تصویب کرده بود و طبق گفته اعضای کمیسیون به دلیل همین افزایش مبلغ فروش سهام در بودجه از ۹۰ هزار میلیارد به ۱۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت که در نسخه چاپی ۲۱ بهمن کمیسیون تلفیق نیز همین اعداد و ارقام چاپ شد.

اما در اقدامی خارج از قاعده، در نسخه جدیدی که روز گذشته بدون تصویب اعضای کمیسیون تلفیق برای ارائه به صحن علنی آماده شده بود، سهم خانواده ایثار به نصف مبلغ قبلی یعنی ۲۰ هزار میلیارد تومان کاهش یافته بود.

این کاهش در حالی رقم خورد که بودجه درخواستی بنیاد شهید برای حل مشکل جامعه ایثارگری ۱۲۵ هزار میلیارد تومان بود که با اختصاص این ۴۰ هزار میلیارد تومان از محل فروش سهام، فقط حدود یک سوم از مشکلات ایثارگران قابل رسیدگی بود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.