شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 9996
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 19 شهریور 1401 - 1:53 | 64 بازدید | ارسال توسط :

منفعت آمریکا درازای ضرر متحدان اروپایی‌اش

در حالی که وزرای انرژی اتحادیه اروپا روز جمعه نشستی اضطراری برای بحث در مورد سقف قیمت گاز روسیه برگزار کردند، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تهدید کرد که اگر بروکسل به این اقدام ادامه دهد، تمام عرضه انرژی به اروپا را متوقف خواهد کرد.
منفعت آمریکا درازای ضرر متحدان اروپایی‌اش

اروپا حدود ۴۵ درصد گاز و ۳۰ درصد نفت خود را از روسیه وارد می‌کند و با توجه به اینکه خط لوله اصلی تامین‌کننده گاز روسیه به اروپا تحت خط انتقال گاز عنوان نورد استریم یک، در حال حاضر به دلیل تعمیرات بسته شده است، کشورهای اروپایی از هم‌اکنون کمبود انرژی را احساس می‌کنند. از این رو با خشم عمومی نسبت به افزایش قیمت سوخت‌های گرمایشی مواجه شده اند.

افزایش قیمت انرژی در حال حاضر نرخ تورم سالانه در منطقه یورو را به ۹٫۱ درصد در ماه اوت رسانده است که دو دهم درصد نسبت به ماه جولای افزایش یافته است.

در این مورد فقط خود کشورهای اروپایی مقصرند. آنها با حمایت از ایالات متحده در جنگ نیابتی‌اش با روسیه، زخم های شدیدی بر خود وارد می کنند. آنها همچنین نباید انتظار یاری از ایالات متحده داشته باشند. آمریکا نسبت به درد و رنج متحدان اروپایی‌اش بی تفاوت است. حتی حاضر است یک یا دو دلار یا بیشتر از آن سود کند.

طبق گزارش بیزنس اینسایدر، هر کشتی آمریکایی حامل گاز مایع به اروپا به طور میانگین بیش از ۱۰۰ میلیون دلار منفعت برای ایالات متحده به همراه دارد.

ایالات متحده علیرغم تمام لفاظی هایش با هدف توجیه تحریم های روسیه، از ادامه تجارت با روسیه بسیار خوشحال بوده و به واردات نفت خام از این کشور ادامه می دهد.

تا زمانی که اروپا مسیر خود را تغییر ندهد، روابطش با روسیه به عنوان تامین کننده اصلی انرژی بهبود نخواهد یافت. و اگر چنین باشد، افزایش قیمت انرژی رکود اقتصادی اروپا را بدتر خواهد کرد و یک واکنش زنجیره ای از آشفتگی اجتماعی را آغاز خواهد کرد.

اروپا برای پایان دادن به وابستگی امنیتی‌اش به ایالات متحده به تلاش بسیار زیادی نیاز دارد، اما اگر تا الان نمیدانسته باید از این پس بداند و عواقب ناگوار جنگی مثل اوکراین باید به آنها فهمانده باشد که آمریکا بخاطر جنگ طلیبی که در اروپا به راه انداخته ذره ای به اروپا اهمیت نمیدهد و همه را تحت عنوانی مثل استثناگرایی آمریکایی قربانی خواهد کرد.

جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی ایالات متحده، با ارسال نامه ای به چندین شرکت بزرگ پالایش نفت ایالات متحده از آنها خواست که صادرات سوخت را افزایش ندهند و بر افزایش ذخایر آمریکا تمرکز کنند. وی با این کار این حقیقت تلخ را تقویت کرد که متحدان اروپایی ایالات متحده نمی توانند روی کمک های این کشور حساب کنند.

متحدان اروپایی ایالات متحده با پذیرش نقشه های پلید واشنگتن، اکنون بین زمین و هوا معلق مانده اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.