شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 3604
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 25 بهمن 1400 - 13:26 | 88 بازدید | ارسال توسط :
جدی، رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی:

مهاجرت مرزنشینان به امنیت مرزها آسیب می زند

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی در مجلس با تاکید بر اینکه مرزنشینان بهترین مرزبانان کشور هستند، گفت: مهاجرت مرزنشینان به مناطق مرکزی کشور موجب خالی شدن شهرها وروستاهای مرزی از سکنه می شود که این مسئله به امنیت مرزها آسیب خواهد زد. علی جدی با اشاره به تاثیر ساماندهی مرزهای کشور و بهبود وضعیت […]

مهاجرت مرزنشینان به امنیت مرزها آسیب می زند

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی در مجلس با تاکید بر اینکه مرزنشینان بهترین مرزبانان کشور هستند، گفت: مهاجرت مرزنشینان به مناطق مرکزی کشور موجب خالی شدن شهرها وروستاهای مرزی از سکنه می شود که این مسئله به امنیت مرزها آسیب خواهد زد.

علی جدی با اشاره به تاثیر ساماندهی مرزهای کشور و بهبود وضعیت مرزنشینان در تامین امنیت پایدار در مرزهای کشور، گفت: بیشتر مناطق مرزی ما تحت عنوان مناطق محروم و کم برخوردار محسوب می شوند، امکانات معیشتی مناسب باید در اختیار این استان ها قرار گیرد. اینکه مرزنشینان از امکانات بهداشتی، اقتصادی، راه و بهداشت و درمان مناسب برخوردار باشند از اولویت های نمایندگان مجلس بوده و در بودجه سال ۱۴۰۰ به طور ویژه به آن توجه شد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی افزود: در بودجه سال ۱۴۰۱ به این مقوله توجه شده اما توجه مضاعف به این موضوع می تواند دغدغه مردم مرزنشین را رفع کند. تولیدات مردم در نقاط مرزی به ویژه شرق کشور اگر مورد توجه دولت قرار گیرد و دولت با قیمت مناسب تولیدات آنها مثل دام را خریداری کند و امکانات حداقلی را برای آنها فراهم کند، آنها قطعا از مرزها مهاجرت نمی کنند.

وی در ادامه یادآور شد: مهاجرت مرزنشینان به مناطق مرکزی کشور موجب خالی شدن شهرها وروستاهای مرزی از سکنه می شود که این مسئله به امنیت مرزها آسیب خواهد زد. مردم مرزنشین می توانند بهترین مرزبانان کشور باشند.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی مجلس یازدهم ادامه داد: مرزنشینان مسلط بر منطقه هستند و اگر دولت بر مسائل و بهبود وضعیت معیشتی آنها تمرکز کند قطعا امنیت در مرزها پایدار خواهد شد. وقتی مناطق مرزی خالی از سکنه شود، بسیاری از اتفاقات رخ خواهد داد. کشورهای دیگر هم وقتی این وضعیت را در مرزها ببیند قطعا جرات انجام حرکات اشتباه و خطا را به خود نخواهند داد./

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.