شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 2322
  پرینتخانه » آخرین اخبار, بین الملل تاریخ انتشار : 01 آبان 1400 - 0:34 | 113 بازدید | ارسال توسط :
عضو اتاق بازرگانی ایران- چین بیان کرد:

نمایشگاه گوانگجو دروازه ورود بازرگانان خارجی به چین

عضو اتاق بازرگانی ایران- چین با اشاره به دست‌آوردهایی نمایشگاه گوانگجو چین، اعلام کرد: نمایشگاه کانتون دروازه ورود بازرگانان خارجی به چین در سالهای گذشته و سکویی برای حضور شرکت های چینی در بازار جهانی در دو دهه اخیر بوده است.
نمایشگاه گوانگجو دروازه ورود بازرگانان خارجی به چین

وهاب شهرستانکی با بیان اینکه نقش نمایشگاه فوق در توسعه و پیشرفت چین غیر قابل انکار است، اظهار کرد: سابقه شصت ساله این نمایشگاه و برگزاری منظم آن حتی در زمانهایی که کشور چین درگیر مسائل و تحولات اجتماعی ازجمله سیاست یک گام بزرگ به جلو، انقلاب فرهنگی در اواخر دهه ۱۹۶۰, شیوع سارس در ۲۰۰۳ و حتی برگزاری آنلاین آن در سال همه گیری کوئید ۱۹ که بدون توقف برگزار شده است، بوده است.
او اضافه کرد: اگر چه ایستادن در جایگاه دوم اقتصاد دنیا به پارامترهای زیادی وابسته بوده است و در جای خود نیاز به تحلیل و بررسی جداگانه دارد , ولی قطعا یکی از دلایل آن نمایشگاه کانتون بوده است.
عضو اتاق بازرگانی ایران- چین به تاثیر این نمایشگاه در کاهش بحران اقتصادی ناشی از کرونا در جهان اشاره کرد و ادامه داد: در دو سال گذشته که همه گیری ویروس کرونا در جهان باعث کاهش رشد اقتصادی در جهان شده است و همه پیش بینی ها حاکی از ادامه این روند برای حداقل دو سال آینده است و تقریبا تمامی فعالیت های اقتصادی و نمایشگاهی دنیا با توقف و کاهش چشمگیری مواجه شده بود نمایشگاه کانتون به فعالیت خود ادامه داد و باعث دلگرمی فعالین اقتصادی و فعالین این حوزه شد.
شهرستانکی با تاکید بر اینکه حضور کشورهای دیگر در نمایشگاه گوانگجو، در رشد اقتصادی و جایگاه چین در حوزه بین الملل تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: تلاش دولتمردان چینی برای برگزاری این نمایشگاه در شرایطی که کلیه فعالیت های نمایشگاهی در سطح جهان متوقف شده بود، خود موید این نکته است. برگزاری نمایشگاه علاوه بر بازخورد های اقتصادی که دارد نمایانگر پیشرفت و توسعه کشور برگزار کننده هم هست، اقبال فعالین اقتصادی و مجموعه های عظیم تولیدی به نمایشگاه های چین نشان می دهد که کشور و اقتصاد چین در جامعه جهانی چه جایگاهی دارد.
او معتقد است: اگرچه رتبه بندی نمایشگاه های مختلف از سوی ارائه کنندگان این لیست ها بر اساس پارامترها و سوگیری های هر کدام از آنان است ولی تقریبا در تمامی این ها نمایشگاه کانتون در جایگاه ۵ برگزار کننده اول قرار دارد و این نشان می دهد که با هر معیار سنجشی این نمایشگاه جایگاه برتر خود را حفظ کرده است.
عضو اتاق بازرگانی ایران- چین اضافه کرد: قدمت، برگزاری منظم، تعداد شرکت کنندگان، تعداد بیشمار بازدیدکنندگان، امکانات مناسب ارائه شده توسط برگزار کننده و همچنین جایگاه کشور چین در اقتصاد دنیا همه دست به دست هم داده اند تا نمایشگاه کانتون در این جایگاه قرار گیرد.
شهرستانکی عنوان کرد: این کشور طی سه سال گذشته با برگزاری نمایشگاه اختصاصی واردات به چین، دروازه ی بازار خود را بیشتر از گذشته در معرض ارائه دهندگان کالا و خدمات خارجی باز کرد.
او با اشاره به استراتژی چرخه دوگانه که از June 2020 توسط آقای شی جی پنگ ارائه شد، تصریح کرد: در آن تاکید شد که این استراتژی به منزله عدم ارتباط با جهان نیست بلکه به معنی تعامل بیشتر با سایر کشورها است و تلاش دارد تا با موازنه ای مناسب مردم چین را به مصرف بیشتر سوق دهد. در همین راستا زمینه ای های فراهم شده است که کشورهای دیگر بتوانند علاوه بر مواد اولیه و تکنولوژی های های تک، خدمات و کالاهای مصرفی را نیز به این بازار بزرگ ارائه دهند، از این رو نقش نمایشگاه کانتون بیش از پیش به چشم می آید.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.