شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 3217
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 21 دی 1400 - 10:43 | 163 بازدید | ارسال توسط :

نگاهی به قانونی شدن غارت دسته‌جمعی در آمریکا!

یک مرد ساکن شهر «مدیسون» ایالت «ویسکانسین» آمریکا اخیرا کلیپی را در اپلیکیشن تیک‌تاک پست کرد که در آن، شخصی کالاهای یک سوپرمارکت را جمع کرده و بدون پرداخت پول، آنجا را ترک کرد و در جریان این دزدی هیچ کس مانع او نشد. منتشر کننده این ویدئو به آن مرد غارتگر کریسمس را تبریک […]

نگاهی به قانونی شدن غارت دسته‌جمعی در آمریکا!

یک مرد ساکن شهر «مدیسون» ایالت «ویسکانسین» آمریکا اخیرا کلیپی را در اپلیکیشن تیک‌تاک پست کرد که در آن، شخصی کالاهای یک سوپرمارکت را جمع کرده و بدون پرداخت پول، آنجا را ترک کرد و در جریان این دزدی هیچ کس مانع او نشد. منتشر کننده این ویدئو به آن مرد غارتگر کریسمس را تبریک گفته و سپس سرش را از سر ناچاری تکان داد. ظاهرا کارکنان سوپرمارکت به او گفتند آنها به دستور مدیریت مانع از رفتار آن مرد سارق نشده‌اند.
این یک پدیده منحصر به فرد در آمریکا و ماهیت آن، غارت دسته‌جمعی است. اما تعجب آور این است که چرا این پدیده عادی شده به گونه‌ای که همیشه پیش از تعطیلات، در کل آمریکا می‌توانیم آن را مشاهده کنیم. از فروشگاه‌های بزرگ گرفته تا مغازه‌های کوچک، از کالاهای لوکس گرفته تا لوازم روزمره، همه قربانی این پدیده هستند در حالی که پلیس اغلب در برابر آن، مستاصل است. این در واقع نوعی خلأ در سیستم قضایی آمریکا را نشان داده می‌دهد.
اولاً، نهادهای مجری قانون معمولاً به چنین مواردی اولویت نمی‌دهند. این گونه سارقین یا دزدها اغلب ماسک می‌زنند لذا شناسایی آنها از طریق ویدئو ضبط شده کار دشواری است. حتی اگر دستگیر شوند، معمولاً مجازات سختی در انتظار آنها نیست. بدین ترتیب دادستان‌ها در کار خود به آنها اولویت نمی‌دهند و با این پیش زمینه فکری که زندان‌ها پر از زندانی شده و جایی برای آنها ندارند، اراده چندانی برای دادخواست ندارند.
زندان‌های آمریکا نیز اکثرا خصوصی و سودجو هستند و برای پذیرش این گونه زاندانی‌ها نیز تمایل چندانی ندارند.
در این راستا، به منظور عدم صدور حکم زندان برای این دسته مجرمان، برخی ایالات از جمله کالیفرنیا، حتی معیار تعیین جرم سنگین غارت را از ۵۰۰ دلار به ۹۵۰ دلار ارتقاء داده‌اند. این نیز باعث شده مشارکت کنندگان در غارت دسته‌جمعی با ریسک بسیار پایینی برای پرداخت بها برای این فعالیت غیرقانونی خود روبرو شوند و بدین ترتیب، به انجام آن تشویق شوند.
اما نکته غیرمنتظره این است که گویا دولت آمریکا گرایشی برای پذیرش این فعالیت‌ها دارد. اداره مالیات آمریکا در نسخه جدید پرداخت مالیات بر درآمد خود آورده است: برای کالاهای دزدیده شده یا حاصل شده از فعالیت‌های غیرقانونی نیز باید مالیت پرداخت.
آیا این به معنای آن است که این نوع غارت دسته‌جمعی از دید دولت فدرال آمریکا قانونی شده است؟

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.