شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 5156
  پرینتخانه » استانها, ویژه تاریخ انتشار : 28 اردیبهشت 1401 - 13:59 | 70 بازدید | ارسال توسط :
با تلاش و حمایت پارک علم و فناوری البرز راه اندازی می شود؛

پردیس تخصصی فناوری و نوآوری مواد و انرژی 

با همکاری پارک علم و فناوری البرز، پردیس تخصصی فناوری و نوآوری مواد و انرژی در پژوهشگاه مواد و انرژی راه‌اندازی و همکاری مشترک در ساماندهی و اجرایی کردن طرح دستیاری فناوری توسط دو مجموعه عملیاتی می شود ونیز طبق اعلام رئیس پارک علم وفناوری البرز امکان ارائه تسهیلات به طرح‌های نوآورانه و دانش‌بنیان از طریق صندوق پژوهش و فناوری استان فراهم خواهد شد.
پردیس تخصصی فناوری و نوآوری مواد و انرژی 

به گزارش خبرنگار صدای چراغ روشن، دو تفاهم‌نامه همکاری مشترک پارک علم و فناوری البرز و پژوهشگاه مواد و انرژی با حضور مهندس مهدی عباسی رئیس پارک علم و فناوری البرز و دکتر حمید امیدوار رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی به امضاء رسید.
مهندس مهدی عباسی رئیس پارک علم و فناوری البرز و رئیس مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی با حضور در پژوهشگاه مواد و انرژی ضمن امضای دو تفاهم‌نامه همکاری، با رئیس، مدیران و معاونان پژوهشگاه مواد و انرژی درزمینهٔ توسعه همکاری در حوزه دانش‌بنیان و توسعه فناوری‌های موردنیاز در این بخش به گفتگو پرداخت.
رئیس پارک علم و فناوری البرز با اشاره به اینکه ظرفیت‌ها و زمینه‌های خوبی بین دو مجموعه برای توسعه همکاری وجود دارد گفت: پارک علم و فناوری البرز در استان البرز و همچنین کشور جایگاه بسیار خوبی دارد و آمادگی دارد از طریق صندوق پژوهش و فناوری استان البرز به ارائه تسهیلات برای حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان و فناور حوزه مواد و انرژی در قالب تسهیلات ۵ میلیارد ریالی بپردازد.
وی با اشاره به اینکه این تسهیلات با دوره زمانی مشخص و تنفس مناسب پرداخت می‌شوند تصریح کرد: تسهیلات پنج میلیارد ریالی با شرایط مناسب (با مدت تنفس ۶ماه ، سود تسهیلات بین ۴ الی ۱۱ درصد و بازپرداخت ۱۸ الی ۳۰ماه) شامل طرح‌هایی می‌شود که نیاز به نمونه‌سازی، تولید صنعتی، توسعه بازار و یا سرمایه در گردش دارند.
مهندس عباسی تصریح کرد: راه‌اندازی پردیس تخصصی فناوری و نوآوری مواد و انرژی در پژوهشگاه با همکاری پارک علم و فناوری البرز، بهره‌مندی از ظرفیت‌های قانونی پارک در مرکز رشد پژوهشگاه و همکاری مشترک در تبادل اطلاعات و امکانات، استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی و فنی، پژوهشی، آموزشی، اجرایی و قانونی طرفین تفاهم‌نامه به‌منظور حمایت از فناوران و صاحبان ایده در استان البرز و همکاری مشترک در ساماندهی و اجرایی نمودن طرح دستیار فناوری از محورهای این دو تفاهم‌نامه همکاری است.
گفتنی است این دو تفاهم‌نامه از تاریخ امضاء به مدت ۵ سال شمسی از تاریخ امضاء دارای اعتبار است که با توافق طرفین قابل تمدید می‌باشد.
خاطرنشان می‌کند؛ پارک علم و فناوری البرز نقش مؤثری در توسعه زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری استان البرز دارد.

 

نویسنده : مسیحا اقتداریان 
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.