شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 5332
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 31 اردیبهشت 1401 - 19:29 | 79 بازدید | ارسال توسط :
رئیس کمیسیون شهرسازی و حقوقی شورای اسلامی شهر کرج:

پیشنهادات شورای شهر درخصوص طرح تفصیلی آتی کلانشهر کرج بررسی شد

رئیس کمیسیون شهرسازی و حقوقی شورای اسلامی شهر کرج درخصوص طرح تفصیلی آتی کلانشهر کرج و پیشنهادات شورای شهر خبر داد.
پیشنهادات شورای شهر درخصوص طرح تفصیلی آتی کلانشهر کرج بررسی شد

به گزارش خبرنگار چراغ روشن؛ حسین مهاجری در شانزدهمین کمیسیون شهرسازی و حقوقی شورای شهر که با حضور اعضا کمیسیون برگزار شد، اظهار کرد:توسعه ناهمگون افقی شهر و فرسوده شدن قسمت اعظمی از کالبد شهر، باعث مسائل و مشکلات عدیده ای در این کلانشهر شده است به طوری که در حال حاضر ناپایداری در آمدی شهری،عدم توسعه متوازن حمل و نقل عمومی،کالبد و سیمای نامطلوب شهری، بافت های فرسوده در کنار مشکلات فرهنگی،اجتماعی و زیست محیطی از مهمترین چالش های شهر کرج به شمار می روند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و حقوقی شورای اسلامی شهر کرج افزود: لذا در راستای سیاست های شورای اسلامی شهر دوره ششم با بررسی تعدادی از چالش های فوق در زمینه شهرسازی و طرح تفصیلی پیشنهاداتی به کمیسیون ارائه شده تا از طریق مشاوران طرح تفصیلی و اعضا کمیسیون با بررسی بیشترعملیاتی شود.

مهاجری به ۸ پیشنهاد این طرح اشاره و بیان کرد: در این طرح دو فوریتی شهرداری مکلف شد پیرو مجوز سال ۹۸ صدور پروانه های دو نقشه ای را پس از بازنگری و بررسی مجدد،نسبت به اخذ مجوز کمیسیون ماده ۵ اقدام وعملیاتی نماید.

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: همچنین شهرداری مکلف می شود طرح بلند مرتبه سازی در شهر کرج را به صورت یک طرح جداگانه جهت طرح در کمیسیون ماده ۵ تهیه و ارائه نماید و یا در قالب طرح تفصیلی در دست اقدام در نقاطی از شهر که شرایط زیست شهری را دارند منظور نماید.

وی یادآور شد: برابر ضوابط و مقررات جاری در زمینه عواملی چون سطح اشغال مجاز، تراکم،سایه اندازی،کریدور هوایی ، پدافند غیر عامل ، مطالعات زلزله خیزی ، عوامل زیست محیطی در تعدادی محور مجاز در سطح مناطق دهگانه به صورت لکه گذاری یا به صورت شهرک با افزایش تراکم مازاد در سطح اشغال۲۰% و با اخذ بهای خدمات معرفی نماید ؛این طرح با مکان یابی مناسب در سطح شهر و با هدف کنترل ساخت و ساز ها و جلوگیری از گسترش افقی شهر، بهره وری مطلوب و مناسب از اراضی شهری، جذب سرمایه گذار، حفظ زمین و حفظ فضای سبز و افزایش کاربری خدماتی و جلوگیری از پراکنده سازی می باشد.

مهاجری افزود: املاک شهرداری موصوف به طرح ساماندهی در سطح شهر توسط حوزه های معاونت شهرسازی و معماری و املاک بررسی و حداکثر بارگذاری متناسب با نیاز شهری ، محلی و شرایط منطقه اعمال تا ارزش افزوده مفیدی برای این اموال شهرداری اختصاص نماید.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل املاک و مستغلات شهرداری کرج، املاک تحت مالکیت شهرداری در مناطق دهگانه به ویژه محلات برخوردار را با هماهنگی حوزه معاونت معماری و شهر سازی، حداکثر بارگزاری مفید با هدف یا افزایش ارزش افزوده اقدام کند و تاکید کرد غیر از کاربری خدماتی مگر در صورت فقدان زمین یاعدم تامین سرانه خدماتی صورت پذیرد .

نویسنده : مسیحا اقتداریان
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.