شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 2661
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 27 آبان 1400 - 17:38 | 103 بازدید | ارسال توسط :

*«چندین چراغ دارد و بیراه می‌رود»*

🔹سال‌ها بود که آقایان در آرزوی یک‌دست کردن حکومت به در و دیوار می‌زدند و از هیچ تلاشی برای رسیدن به این هدف دریغ نمی‌کردند و راه‌حل مشکلات کشور را در آن می‌دانستند. تا اینکه بالاخره در سال جاری به مطلوب خود یعنی حکومت یکدست نائل آمدند. 🔹رئیس‌جمهور در جلسه رأی اعتماد دومین گزینه پیشنهادی […]

*«چندین چراغ دارد و بیراه می‌رود»*

🔹سال‌ها بود که آقایان در آرزوی یک‌دست کردن حکومت به در و دیوار می‌زدند و از هیچ تلاشی برای رسیدن به این هدف دریغ نمی‌کردند و راه‌حل مشکلات کشور را در آن می‌دانستند. تا اینکه بالاخره در سال جاری به مطلوب خود یعنی حکومت یکدست نائل آمدند.

🔹رئیس‌جمهور در جلسه رأی اعتماد دومین گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش اذعان داشت که: «مردم انتظارشان بالا رفته است. وقتی می‌گوییم قبلاً این انتظارات را نداشتید، می‌گویند مجلس و دولت الآن با هم هستید و باید مشکلات را حل کنید. البته این انتظارات از ما بی‌جا نیست و به جاست و ما و مجلس می‌توانیم مشکلات را حل کنیم».

🔹هم مجلس از سال گذشته و هم رؤسای قوه مجریه و قضائیه مدام در حال سخن گفتن از ایده‌آل‌های خود هستند. ایده‌آل‌هایی که مردم، فرهیختگان، متخصصان و اندیشمندان تحقق آن‌ها را در عینیت مشاهده نمی‌کنند.

🔹اما چرا؟
زیرا تا حصارهای ایدئولوژیک و تارهای تنیده جزمیت‌های موجود را از خود نزدایند و نپذیرند که در دنیای مدرن و جهان به هم پیوسته و در هم تنیده زندگی می‌کنند و ساز و کارهای آن را نشناسند، به بیراهه‌ می‌روند. در نتیجه آش همان آش است و کاسه همان کاسه.

🔹تأمل کنیم که مناسبات ما با کشورهای منطقه که برخی از آنان با سرعت حیرت‌آور مراحل پیشرفت و ترقی را طی می‌کنند چگونه است؟ در مناسبات بین‌المللی جایگاه ما کجاست؟

🔹امیدواریم حال که آقایان به مطلوب خود، یعنی تصاحب کامل قدرت رسیده‌اند، بپذیرند که فاصله میان خواسته‌ها و آرزوها و تحقق آن‌ها بسیار است. به عینیت رسیدن آرزوها در گرو شناخت و درک علمی راه‌های رسیدن به آن‌هاست. در عالم هستی هیچ‌کس بچه عزیزدردانه خدا نیست.

🔹تا دیر نشده به خود آیید، نمی‌خواهیم مصرع دوم عنوان مطلب محقق شود. مطلوب ما افتادن و دیدن سزای بیراهه‌ رفتن شما نیست. مطلوب ما نجات ملک و ملت از این بن‌بست است.

🔹ای کاش مانند خواجه شیراز، لسان الغیب، به خود می‌گفتید که:

*«تو خود حجاب خودی حافظ از میان برخیز»*

https://instagram.com/mohammad.javad.mozaffar

نویسنده : محمدجواد مظفر
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.