شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 3176
  پرینتخانه » آخرین اخبار, یادداشت تاریخ انتشار : 17 دی 1400 - 12:12 | 171 بازدید | ارسال توسط :

چین حامی تفکرات مختلف اما متخصص است

چین، ماهیت و چهره ای سازمان یافته و ایدئولوژیک دارد و در حوزه توسعه اقتصادی، به دلیل اقتدار حاکمیتی، موفقیت آمیز عمل کرده است. اقتداری که در کشورهای دیگر وجود ندارد. گرچه چین، در سال ۱۹۷۵ کشوری فقیر بود اما در کمترین زمان بسیاری از جمعیت خود را به سطح بالای اقتصادی رساند. به طور […]

چین حامی تفکرات مختلف اما متخصص است

چین، ماهیت و چهره ای سازمان یافته و ایدئولوژیک دارد و در حوزه توسعه اقتصادی، به دلیل اقتدار حاکمیتی، موفقیت آمیز عمل کرده است. اقتداری که در کشورهای دیگر وجود ندارد.
گرچه چین، در سال ۱۹۷۵ کشوری فقیر بود اما در کمترین زمان بسیاری از جمعیت خود را به سطح بالای اقتصادی رساند. به طور قطع این مهم، همراهی مردم را به دنبال داشته است. چرا که وقتی مردم پیشرفت اقتصادی کشورشان را به چشم دیدند، از روند کاری اصلاحات، حمایت کردند. اصلاحاتی که در بخش های اقتصادی انجام شد.
در این فضا، حاکمیت چین ابتکاری کرد و نشست هایی را با گروه های فکری، سیاسی و اجتماعی تشکیل داد و اعلام کرد که لازم نیست افرادی که وارد ساختار قدرت می شوند، کمونیست باشند. افراد با تفکرهای مختلف اما متخصص باید برای توسعه کشور تلاش کنند.
این تفکر، هوشمندانه بود و نتیجه بسیار زود حاصل شد‌.
حاکمیت چین با اقتدار توانسته است، یک کشور فقیر را به کشوری پیشرفته و توسعه یافته تبدیل کند و در راستای تبدیل شدن به قدرت اول، قدم بردارد. به همین دلیل است که مردم این کشور از حاکمیت به دلیل ایجاد قدرت اقتصادی حمایت می کنند.
در مساله شیوع کرونا، کشور چین موفق عمل کرده است. اگر آمریکا و کشورهای اروپایی را با کشور چین مقایسه کنیم، می بینیم چین توانست یک جامعه چند میلیونی را کنترل کند اما در آمریکا همچنان شاهد تظاهرات مردم مخالف واکسن هستیم.
آمریکا و کشورهای اروپایی نمی توانند از نظر توسعه اقتصادی مانع کشور چین شوند. چرا که این کشور با صرفه اقتصادی بیشتری، محصولات خود را تولید می کند. گرچه غربی ها تبلیغ می کنند که چین مردم خود را استثمار می کند اما باید گفت کشورهای غربی، این کار را انجام می دهند.
هزینه تولید در کشور چین، بسیار پایین است، به همین علت تمامی کشورهای دنیا تشویق به سرمایه گذاری در این کشور می شوند.
آمریکایی ها هم بیشترین سرمایه گذاری های شان در چین است.
این کشور رقابت را در صحنه تجاری و اقتصادی از ژاپن برده است و به طور قطع از آمریکا و کشورهای اروپایی هم پیشی خواهد گرفت. البته امریکا در این زمینه مقاومت می کند اما وقتی میزان تجارت را نگاه می کنیم، در می یابیم چین حدود ۴۰۰ میلیارد دلار با آمریکا تجارت دارد که ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلارش تجارت آزاد است.
همچنین کشور چین با سرمایه گذاری در بورس نیویورک، توانسته است مغز اقتصاد آمریکا را به دست بگیرد. بنابراین آمریکا و اروپا نمی توانند مقابل رشد اقتصادی چین را بگیرند.
به طور قطع در ۲۰ یا ۳۰ سال آینده چین رتبه اول اقتصاد دنیا است و آمریکا در تلاش برای محاصره این کشور است تا مقابلش بایستد.
نا گفته نماند که با قدرت و هوشیاری که رهبر چین از خود نشان می دهد و تیم قوی که دارد، آهسته آهسته به پیشرفت خود ادامه می دهد.

نویسنده : پیر محمد ملازهی_ کارشناس شبه قاره
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.