شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 3270
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 28 دی 1400 - 14:18 | 127 بازدید | ارسال توسط :
عضو هیات امنایی اتاق بازرگانی تهران:

کرونا باعث رونق کسب و کارهای اینترنتی شد/ کرونا نقطه عطف بود/ آمریکا رقیب سرسخت چین است

عضو هیات امنایی اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه امروز چین در رتبه دوم اقتصاد جهان ایستاده است و با شیب تندی در حال پیشرفت است، اعلام کرد: این کشور از نظر تولید همانند یک کارخانه بزرگ در دنیا است که با همه مشکلات پیش رویش توانسته است کنترل کشورش را در دست بگیرد. عباس […]

کرونا باعث رونق کسب و کارهای اینترنتی شد/ کرونا نقطه عطف بود/ آمریکا رقیب سرسخت چین است

عضو هیات امنایی اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه امروز چین در رتبه دوم اقتصاد جهان ایستاده است و با شیب تندی در حال پیشرفت است، اعلام کرد: این کشور از نظر تولید همانند یک کارخانه بزرگ در دنیا است که با همه مشکلات پیش رویش توانسته است کنترل کشورش را در دست بگیرد.
عباس آرگان با اشاره به اینکه چین بهره وری را در کشورش بالا برده است و مدیریت می کند، اظهار کرد: این کشور با سیاست هایی که اعمال کرده، رشد و پیشرفت قابل توجهی داشته است.
او با تاکید بر اینکه بخشی از رتبه فعلی چین به توسعه و رشد این کشور برمی گردد و بخش دیگر به سایر کشورها بستگی دارد، خاطرنشان کرد: اگر آمریکا رقابت را حفظ کند و همانند چین با سرعت به رشد و توسعه ادامه دهد، همین فاصله حفظ می شود اما اگر چین رشد قابل توجهی داشته باشد و آمریکا نیز به همین منوال حرکت کند و یا کمتر رشد داشته باشد چین می تواند به رتبه اول اقتصاد دنیا دست پیدا کند.
به گفته این عضو هیات امنایی اتاق بازرگانی تهران؛ کشور چین از نظر نیروی انسانی و زیرساختی ظرفیت رشد در حوزه اقتصادی را دارد.
آرگان با اشاره به شیوع و گسترش ویروس کرونا در دنیا، تصریح کرد: چین با ظرفیت ها و قابلیت هایی که داشته و دارد و البته با محدودیت هایی که ایجاد کرد این موضوع را کاملا جدی گرفت.
او ادامه داد: کنترل کرونا در این کشور به بحث همراهی مردم، اقتدار حکومت و نیز جدی گرفتن این ویروس بود. این در حالی است که هنوز در چین قرنطینه بسیار سنگین و ورود کاملا کنترل شده است. به همین دلایل است که توانست بسیار سریع و با هزینه کمتر از دیگر کشورها این مشکل را حل کند.
عضو هیات امنایی اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه کرونا یک سری رویکردهای جدید را ایجاد کرد، ادامه داد: درست است که کرونا یک تهدید بود اما هر تهدیدی می تواند یک فرصت باشد. شاید اتفاقاتی که پیش از شیوع کرونا بود دیگر رخ ندهد اما زمانی که محدودیت ایجاد می شود انسان به دنبال راه حل می گردد.
آرگان اضافه کرد: کرونا یک نقطه عطف بود و باعث رونق کسب و کارهای اینترنتی شد گر چه برخی از کارها از بین رفت و آسیب جدی دید. در بحث توریست، ورزش، گردشگری، رستوران داری و … بعضی ها کمتر اما برخی آسیب بسیاری دیدند.
او اضافه کرد: فروش نفت، تولید و رونق اقتصادی کاهش پیدا کرد. بخشی از موارد شاید به روال عادی خود برگردد اما بازگشت همه آنها غیر ممکن است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.